یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
کار خودشونه

حوزه/ پژوهشگر علوم سیاسی تصریح کرد: القای بحث "کار خودشونه" جدیدترین و در عین حال مضحک ترین ترفند معاندین و منافقین برای منحرف کردن افکار عمومی در فتنه اخیر است.

محمدصادق خرسند در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به این که ایادی دشمن به کمک رسانه ها و فضای مجازی، امروز از هر حیله و ترفندی برای انحراف افکار عمومی استفاده می کنند، اظهار داشت: آن ها تصویر پسر حاج قاسم در صف نماز بر پیکر سیدالشهدای مقاومت را به عنوان عکس تروریست داعشی شاهچراغ جا می زنند و با آب و تاب در فضای مجازی منتشر می کنند که «کار خودشونه» و این تروریست، همان پاسداری است که در صف نماز ایستاده است!؟

وی افزود: «کار خودشونه»، واژه پر تکرار این روزهای شبکه های ضد ایرانی نظیر ایران اینترنشنال، منوتو و بی بی سی فارسی است؛ به راستی چرا با وجود پذیرش مسئولیت این جنایت توسط داعش و ارائه صوت و تصویر تروریست شیراز در رسانه های این گروه تروریستی، باز این حرکت به جمهوری اسلامی نسبت داده می شود!؟

محقق و پژوهشگر پژوهشگاه امام صادق(ع) همچنین گفت: این جنایت در حالی رخ داد که آشوب‌ها در حال فروکش کردن است؛ چه روشی بهتر از نسبت دادن آن به نظام برای دمیدن در آتش اختلافات مذهبی و برانگیختن احساسات جوانانی است که کم کم متوجه ماجرا شده اند و کمتر به حضور در خیابان ها اقبال نشان می دهند.

وی ادامه داد: حداقل در این دو دهه اخیر، هر برهه ای که سیستم امنیتی مشغول گردید، دشمنِ مترصد فرصت، با استفاده از آن زهر خود را ریخت؛ آشوب های سال ۱۳۸۸ و ترور دانشمندان هسته ای و آشوب های سال ۱۳۹۶ و حمله داعش به مجلس، نشان می دهد آشوب و ترور دو روی یک سکه اند، چیزی که به عینه در جنایت شاهچراغ نیز مشاهده شد.

وی بیان داشت: دستگیری چندین گروه تروریستی از جمله گروهی که قصد انجام عملیات های مشابه شاهچراغ را داشت، نشان می دهد سیستم امنیتی کشور بر اوضاع مسلط است؛ اما اوضاع ناآرام داخلی، طمع تروریست ها و هجوم گسترده آنان به ایران را به دنبال داشته است که با استفاده از حفره های امنیتی به وجود آمده، جنایت شاهچراغ رقم خورد.

خرسند افزود: نسبت دادن این جنایت به نظامی که به طور کامل مستقر است، با هیچ منطقی سازگار نیست، چه آن که هیچ مشکلی در تأمین امنیت و نظم وجود ندارد و فقط پلیس ضدشورش در خیابان ها حاضر است و هنوز به نیروهای دیگر برای تأمین امنیت نیاز نشده است، زندگی اجتماعی و سیاسی به صورت عادی جریان دارد و مسئولان نظام به صورت یکپارچه و متحد در مقابل اقلیت آشوب طلب موضع می گیرند،

وی گفت: از سوی دیگر عده ای نیز می گویند دستگاه امنیتی کشور به عمد، در تأمین امنیت کوتاهی می کند تا افکار عمومی را منحرف نماید؛ در جواب این افراد هم باید گفت دستگاه امنیتی کشوری که در منطقه و جهان زبانزد است، هرگز اقتدار و اعتبار خود را بازیچه این سیاست های تخیلی و بچه گانه قرار نمی دهد.

وی در خاتمه ابراز داشت: جدی نگرفتن تأمین امنیت برای پیشبرد اهداف سیاسی به دلیل عدم امکان محاسبه ضربات حاصل از آن، در محاسبات هیچ نظام سیاسی نمی گنجد؛ آن هم ایران که دورتا دورآن توسط تروریست ها محاصره شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha