شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
تصاویر / درس اخلاق آیت الله محسن فقیهی در مدرسه علمیه آیت الله العظمی گلپایگانی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: تحت تعقیب قرار دادن مأمور خلاف سلوک انسانی و تضعیف آنان حرام است؛ زیرا هراندازه پاسداران امنیت جامعه تضعیف شوند، گستاخی اراذل، اوباش و مفسدین بیشتر می‌شود.

آیت الله محسن فقیهی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه گفت:در مورد حادثه دلخراش و تلاش مذبوحانه تروریستها در شاه چراغ شیراز گفت: اقدام تروریستی و بزدلانه جریان تکفیری داعش و کشتار بی رحمانه زائران بی دفاع در حرم مطهر شاه چراغ و فرزند امام موسی کاظم علیه السلام در شیراز در نگاه هر انسان با وجدان و آزاده -چه مسلمان و چه غیر مسلمان- به شدت محکوم است و ملت بزرگ ایران باید در برابر این توطئه شوم دشمنان، که با دلارهای عربی و طراحی‌های عبری همانند دو لبه قیچی علیه کشورمان قد علم کرده اند، بیش از هر زمان دیگری همبستگی و اتحادشان را حفظ کنند و گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام تقلید و دلسوزان نظام و مردم باشند.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه افزود: نکته بعدی این است که همه مردم خصوصا جوانان باید بدانند که اغتشاشات موجب ایجاد ناامنی و پیامدهای جبران ناپذیر می شود و راه را برای اقدامهای تروریستی بعدی هموار می کند. به همین دلیل دشمنان برای ایجاد بحران، نا امنی دست به بزرگنمایی و دروغ پردازی زده و از به کاربستن هیچ روش غیرانسانی و ناجوانمردانه‌ای دریغ نمی‌کنند؛ لذا به همه کسانی که تحت تاثیر القاءات گمراه کننده وضد انسانی دشمنان قرار گرفتند و دست به اقدامات خلاف رفتار و اخلاق انسانی می زنند نصیحت می کنم هرچه زودتر خود را از صف اغتشاش گران جدا کنند و به دامن مردم برگردند و خود را از آتش فتنه که بر افروخته دیگران است نجات دهند.

آیت الله فقیهی ضمن قدر دانی از تلاش های قوه قضائیه تاکید نمود: نکته دیگری که لازم می دانم به آن اشاره کنم و خواست همه مردم هم است؛ این است که باید ریاست محترم قوه قضائیه با توان و اقتدار کامل با عناصر اصلی و حرفه‌ای اغتشاشات و کسانی که امنیت جامعه را برهم می‌زنند و اقدام تروریستی انجام می دهند برخورد قاطعانه و بدون مماشات داشته باشند.

عضو جامعه مدرسین حوزه گفت: نکته چهارمی که باید به آن اشاره کنم این است که وزارت امورخارجه باید در برابر اقدامات مداخله جویانه کشور های غربی و اروپایی که ناقض آشکار حقوق بشر هستند و تا کنون در حق ملت ایران مرتکب جرایم عدیده‌ای شده اند. موضع قاطع و جدی داشته باشد و پاسخ طرف ایرانی باید برای مداخله کنندگان سخت و پشیمان کننده باشد به نحوی که که اروپایی ها و غربی ها باور کنند که جمهوری اسلامی ایران امروزه به درجه ای از ثبات و پایداری رسیده که اقدامات سطحی آنان نمی تواند خدشه ای در توانمندی ها و همچنین بنای مستحکم نظام اسلامی وارد کند.

آیت الله فقیهی در پایان ضمن قدر دانی از ملت فیهم،انقلابی و هوشیار ایران که با حضور با شکوه و جانانه خود در راهپیمایی چند روز گذشته، از نظام و نیروی نظامی و انتظامی حمایت کردند گفت: نیروی انتظامی حافظ جان، مال، ناموس و امنیت جامعه است. بنابراین تحت تعقیب قرار دادن مأمور خلاف سلوک انسانی و تضعیف آنان حرام است؛ زیرا هراندازه پاسداران امنیت جامعه تضعیف شوند، گستاخی اراذل، اوباش و مفسدین بیشتر می‌شود و ثمره این تضعیف، سلب امنیت و آسایش مردم است؛ لذا بر همه آحاد مردم لازم است از نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی حمایت کنند و هر کس در حد توان خود به آنان کمک کند و امروز تقویت امنیت، حمایت و پشتیبانی از حافظان امنیت، تکلیف و واجب شرعی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha