دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
ذ

حوزه / نماینده ولی فقیه در کاشان، بر لزوم تبیین شیوه مدیریت رهبر معظم انقلاب درحوزه‌های علمیه تاکید کرد و گفت: حوزه علمیه باید شیوه مدیریت مقام معظم رهبری در دیدارهای ایشان با دبیرکل سازمان ملل و پوتین رئیس جمهور روسیه را برای مدیران، اساتید و طلاب علمیه تبیین نماید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی شب گذشته در دیدار با معاون پژوهش حوزه‌های علمیه کشور، اظهار داشت: فعالیت‌های پژوهشی در حوزه‌ علمیه کشور از برکات نظام اسلامی ایران می‌باشد.

امام جمعه کاشان، به شیوه‌های پیداکردن درس خارج در سال‌های ابتدای انقلاب اشاره و تصریح کرد: حوزه‌های علمیه باید شیوه‌های اجتهادی شیخ اعظم، مرحوم آخوند خراسانی، شیخ مفید، خویی و امامین انقلاب را برای طلاب تبیین نماید.

نماینده ولی فقیه در کاشان، برلزوم تبیین شیوه مدیریت رهبر معظم انقلاب در حوزه‌های علمیه تأکید کرد و افزود: حوزه علمیه باید شیوه مدیریت مقام معظم رهبری در دیدارهای ایشان با دبیرکل سازمان ملل و پوتین رئیس جمهور روسیه را برای مدیران، اساتید و طلاب حوزه علمیه تبیین نماید.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، با بیان اینکه نخبگان علمی حوزه‌های علمیه در۲۸ آذر سالروز وحدت حوزه و دانشگاه باید در سطح جامعه معرفی شوند، یادآور شد: همانطور که ۲۸ دانشمند برتر دانشگاه کاشان با بیش از هزار مقاله علمی و چهار هزار مراجعه با عنوان پرفسوری و برتر از دانشگاه صنعتی شریف تجلیل شدند، محققان، اساتید و نخبگان علمی برتر حوزه‌های علمیه نیز باید به جهانیان معرفی شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه اصلاح جامعه نیازمند تبیین جایگاه نماز دارد، مطرح کرد: برای تبیین جایگاه نماز، ترویج فرهنگ حجاب و آسیب‌های اجتماعی، لازم است تا برای سنین مختلف در رابطه با این موضوعات کتاب نوشته شود.

نماینده ولی فقیه در کاشان، با بیان اینکه ۳۵۰ مدرسه کاشان از کتاب متناسب برای سنین مختلف در زمینه‌های تربیتی محروم هستند، گفت: معاونت پژوهش حوزه علمیه کشور بخشی از دستاوردهای پژوهشی اساتید و طلاب را به مدارس ابتدایی کشور اختصاص دهد.

وی رها کردن دانش آموزان طی دوسال گذشته را یکی از عوامل آمدن بعضی از آنها به کف خیابان‌ها دانست و گفت: حوزه علمیه برای ایجاد انگیزه بین طلاب و دانش آموزان مدارس به معنویت و تحصیل علم، باید کار عمیق پژوهشی انجام دهد.

امام جمعه کاشان، حوزه‌ علمیه را از جمله ۲۵ ظرفیت شاخص شهرستان کاشان دانست و اظهار داشت: آیت الله اعرافی به دلیل ظرفیت بسیار بالایی که حوزه علمیه کاشان دارد، فرمودند "من دوست دارم حوزه کاشان در رده حوزه قم فعالیت کند".

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، بر لزوم احصاء نمودن مشکلات شهرستان‌ها توسط حوزه‌های علمیه تأکید کرد و یادآور شد: حوزه علمیه کاشان با فعالیت‌های علمی و پژوهشی باید تهدیدهای ورود گردشگران خارجی به این شهر را به فرصت تبدیل کند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha