جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
سید محمدحسن ابوترابی‌ فرد

حوزه/ حجت‌‎الاسلام و المسلمین ابوترابی‌فرد گفت: عمران و آبادانی مساجد به معنی نورانیت جامعه و داشتن ایمان و بندگی کردن است و آبادانی مساجد به تربیت بندگان صالح بستگی دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت‌‎الاسلام والمسلمین سید محمدحسن ابوترابی‌ فرد، امام جمعه موقت تهران در آئین افتتاح مرکز بصیرت و مسجد جامع شهدای ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: از تلاش موفق سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برای ساخت این مکان نورانی و مقدس تشکر و قدردانی می‌کنیم و امیدواریم از این مسجد که پایگاهی برای نشر معارف اسلامی است به شایستگی بهره‌برداری شود.

وی افزود: عمران و آبادانی مساجد به معنی نورانیت جامعه و داشتن ایمان و بندگی کردن است. آبادانی مساجد به تربیت بندگان صالح بستگی دارد و برای اینکه بتوانیم مساجد را آباد کنیم قرآن کریم ویژگی‌هایی را بیان کرده است. در قرآن کریم آمده است؛ «مساجد الهی را کسی آباد می‌کند که ایمان به خدا و روز قیامت آورده، نماز را برپا دارد و زکات را بپردازد.» با این حال مهم‌ترین ویژگی در بین این موارد این است که «انسان از چیزی غیر از خدا نترسد.» کسی که دارای این ویژگی‌ها باشد می‌تواند مساجد را آباد کند.

حجت‌‎الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد تصریح کرد: خداوند از ما چنین درخواست‌هایی دارد و اقتدار نظام اسلامی نیز به دلیل داشتن همین ویژگی‌ها است. امام راحل نیز دارای همین ویژگی‌ها بودند که در جایگاه رهبری و فرماندهی کل قوا قرار گرفتند و نیروهای مسلح را متحول کردند. جمهوری اسلامی ایران دارای همین خصوصیات بود که توانست هشت سال مقابل دشمن با عزت و اقتدار بایستد و نیروهای مسلح ما نیز با همین ویژگی‌ها چنین قدرتی را برای جهان اسلام خلق کرده‌اند. تداوم رهبری و فرماندهی کل قوا توسط شخصی که دارای این ویژگی‌های پنجگانه است منشا عزت و اقتدار امروز ایران اسلامی است.

وی ادامه داد: نیروهای مسلح ما نماد اقتدار و عظمت و تکیه‌گاهی برای جهان اسلام هستند و حضور چنین افرادی در مسجد، خودش عبادت است. قلب تپنده نیروهای مسلح ما است که قلب جهان اسلام را به تپش درآورده و ملت مسلمان به اقتدار نیروهای مسلح ما مقتدر است.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله با هدایت‌های الهی، رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و شما بازوان توانا و هوشمند شاهد اعتلای نیروهای مسلح باشیم و قدم‌های بلندتری با استفاده از پنج ویژگی مورد اشاره برداریم. همچنین امیدواریم این نظام مقدس مثل گذشته با هماهنگی سران سه قوه و تحکیم روابط بین دولت و ملت از تنگناها و چالش‌های اجتماعی و فرهنگی با سربلندی عبور کند و در نهایت شاهد پیروزی امت اسلام و محور مقاومت بر استکبار جهانی و دشمنان بشریت باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha