یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
شهادت حضرت زهرا

حوزه/ استاد مدرسه علمیه حضرت صدیقه فاطمه(س) گرگان گفت: حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) سرور تمام زنان عالم از آغاز تا پایان هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، «عطیه وحید» در نشست فرهنگی به مناسبت شهادت حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) در جمع طلاب و کارکنان مدرسه علمیه حضرت صدیقه فاطمه(سلام‌الله‌علیها) گرگان، حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) را از برترین زنان عالم معرفی کرد.

وی ادامه داد: بر اساس روایات، حضرت مریم(سلام‌الله‌علیها) سرور زنان جهان در عصر و زمان خود بوده‌اند، اما حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) سرور همه زنان عالم از آغاز تا پایان هستند.

استاد حوزه با بیان این‌که حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) محور حدیث شریف کساء هستند، خاطرنشان کرد: خداوند در شأن حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها)، پدر، همسر و فرزندان ایشان آیه تطهیر را نازل کرده و در آیه مباهله حضرت را شریک در رسالت شمرده است.

وی به لقب «أم‌أبیها» حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) اشاره کرد و گفت: حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) در نقش دختر، مادر نیز بوده‎اند و این یک لقب عاطفی پدر و دختری نبوده؛ بلکه یک لقب کاملا هدفمند و به منظور نشان دادن مقام و عظمت ایشان بوده است.

خانم وحید افزود: پیامبر(صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) برای این که مقام حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) را معرفی کنند به ایشان لقب مادر پدر را عنایت کردند تا به دیگران بفهمانند اگر همسران پیامبر مادر مومنان هستند، حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) مادر پیامبر اسلام است.

وی یکی دیگر از مقامات حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) را «حجة للحجج» دانست و تصریح کرد: امامان معصوم(علیهم‌السلام) حجت خدا بر مردم هستند و حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) حجت خدا بر ائمه(علیهم‌السلام) محسوب می‌شوند که حاکی از عظمت ایشان در درگاه ربوبی و خلقت است.

کارشناس فرهنگی تاکید کرد: توسل به حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) از کارسازترین و سریع‌ترین توسل‌ها است و در سیره علماء و بزرگان آمده است که در مشکلات و سختی‌ها به در خانه حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) متوسل می‌شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha