پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
صفایی

حوزه/ رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر، نقش مربیان و کانون‌های تربیتی را مهم دانست و تصریح کرد: باید توجه ویژه ای به حوزه پرورشی، کانون‌ها و اردوگاه‌های فرهنگی و تربیتی آموزش و پرورش شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، گردهمایی تخصصی معاونان پرورشی و تربیت بدنی، کارشناسان حوزه ستادی، مدیران کانون ها و اردوگاه های فرهنگی و تربیتی شهرستان ها و مناطق آموزش و پرورش استان بوشهر با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر امروز در سالن اجتماعات اردوگاه کمیته امداد امام خمینی (ره) بوشهر برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری در این گردهمایی، نقش آموزش و پرورش در آفرینش تمدن و تاثیرگذاری در نظم نوین جهانی را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: تمدن یک منظومه مهم در ابعاد گوناگون و دارای اضلاع هندسی مرتبط است که اگر یکی از آنها محقق نشود، تمدن دچار بحران و مشکل می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر، رشد در حوزه علم و فناوری را مهم دانست و تصریح کرد: اگر دانش به محصول تبدیل نشود رشد فناوری ایجاد نمی‌شود.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه علم یک پدیده کاملاً دارای هندسه به هم مرتبط است، گفت: به دنبال تحقق تمدن، پیشرفت، اقتدار، رفاه، بالندگی و امنیت ایجاد و به‌عنوان یک کشور تعیین کننده می‌شود.
وی یکی از مهم ترین پایه‌های آفرینش تمدن را علم، دانش و فناوری دانست و تصریح کرد: اگر فناوری به محصول تبدیل نشود، علم متوقف می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری نقش آموزش و پرورش در تحقق تمدن را بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش بنیادی‌ترین نهاد در معماری حوزه علم، دانش و فناوری است و نقش مهمی در پرورش و هدایت انسان به سمت تمدن دارد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه وزارتخانه آموزش و پرورش یک وزارتخانه عادی نیست، افزود: این وزارتخانه استراتژیک و راهبردی در جامعه محسوب می‌شود که باید توجه ویژه به این حوزه شود.

وی، فرهنگ در تحقق تمدن را یک ضرورت دانست و خاطرنشان کرد: علم، دانش و فناوری بدون توجه به فرهنگ، ناقص محسوب می‌شود، چون اگر انسان تراز تربیت نشود اهداف مورد نظر محقق نمی‌شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر، نقش مربیان و کانون‌های تربیتی را مهم دانست و تصریح کرد: باید توجه ویژه ای به حوزه پرورشی، کانون‌ها و اردوگاه‌های فرهنگی و تربیتی آموزش و پرورش شود.

امام جمعه بوشهر رشد و تربیت انسان‌های کارآمد را سخت‌ترین و پیچیده‌ترین برنامه در حوزه فرهنگی و تربیتی آموزش و پرورش دانست و بیان کرد: باید نگاه ویژه ای به حوزه‌های پرورشی، کانون‌ها و اردوگاه‌های فرهنگی و تربیتی آموزش و پرورش برای رشد دانش‌آموز تراز شود.

وی به شرایط جامعه پرداخت و با بیان اینکه استکبار جهانی برای مدیریت افکار و اذهان آحاد جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان برنامه‌ریزی ویژه‌ای کرده است، تصریح کرد: کشورهای مستقل که در برابر خواسته‌های استکبار ایستادگی کنند مورد تهاجم قرار می‌گیرند و در این راستا از همه ابزارهای رسانه‌ای و فرهنگی استفاده می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری هدف قرار دادن هویت دینی و ملی جامعه را از اهداف مهم استکبار دانست و اضافه کرد: آموزش و پرورش در عرصه مقابله با اهداف دشمن و افزایش آگاهی دانش‌آموزان باید نقش خود را پررنگ‌تر کند تا دسیسه دشمنان، ناکام و خنثی شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha