سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 21, 2024
نشست اخلاقی

حوزه/ خانم کوهی گفت: حضرت زهرای اطهر(س) بانوی بزرگواری است که مظهر کمالات الهی و برترین اسوه ی انسان ها به ویژه زنان هستند و از نظر عفاف و حجاب به عنوان الگوی بی نظیر معرفی می‌شوند .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، به همت معاونت فرهنگی مدرسه علمیه الزهرا (س) اراک، صبح امروز نشست اخلاقی به مناسبت ایام فاطمیه با حضور خانم فاطمه کوهی در این مدرسه برگزار شد.

خانم کوهی ابتدا به تعریف عفت اشاره کرد و گفت: عفت، حالتی نفسانی به معنی رام بودن قوه شهوانی تحت حکومت عقل و ایمان می‌باشد؛ عفت انواعی دارد عفت نگاه، عفت رفتاری و عفت در پوشش که همان حجاب می‌باشد.

وی تصریح کرد: حضرت زهرای اطهر(س) بانوی بزرگواری که مظهر کمالات الهی و برترین اسوه ی انسان ها به ویژه زنان هستند، از نظر عفاف و حجاب به عنوان الگوی بی نظیر معرفی می شوند.

کوهی ادامه داد: زندگی حضرت زهرا (س) را می‌توان به سه بعد فردی، خانوادگی و اجتماعی تقسیم کرد؛ زندگی فردی ایشان به عبادت ،امورات منزل، فرزند پروری و همسرداری تقسیم می شد و ایشان در روابط خانوادگی بهترین فرزند ،بهترین همسر و بهترین مادربرای فرزندانشان بودند.

وی در ادامه به شرح حدیث حضرت علی علیه السلام که می فرمایند «اَلمِرأَةُ رَیحانَةٌ وَ لَیسَت بِقَهرَمانَه» پرداخت و جایگاه زن و الگو بودن حضرت زهرا سلام الله علیها را بیان کرد.

فعال فرهنگی تصریح کرد: هرچه حجاب و پوشش ظاهری بیش‌تر و بهتر باشد، در تقویت و پرورش روحیه باطنی و درونی عفت، تأثیر بیشتری دارد؛ و بالعکس هر چه عفت درونی و باطنی بیشتر باشد باعث حجاب و پوشش ظاهری بیشتر و بهتر در مواجهه با نامحرم می‌گردد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha