پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
شورای هماهنگی

حوزه/ رئیس شورای هماهنگی و تبلیغات اسلامی استان فارس از اجرای برنامه های بصیرتی در بیش از ۵۰۰ مسجد استان استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین حسین ملک مکان بعداز ظهر امروز در نشست رسانه ای با خبرنگاران که به مناسبت اعلام ویژه برنامه های یوم الله ۹ دی در سالن جلسات شورای هماهنگی و تبلیغات اسلامی فارس برگزار شد، در خصوص فتنه ۸۸ اظهار کرد: در هفته بصیرت که پس از فتنه ۸۸ به وجود آمد مردم انقلابی و با درک و فهم بالای ایران که در هر زمان، شرایط را سنجیده ۸ و ۹ دی به صحنه آمدند و در تظاهرات با شکوه جهت محکومیت فتنه گران به میدان آمدند.

وی در ادامه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند فتنه یک گناه نابخشودنی بود، و زمینه ای برای ضربه زندن به نظام اسلامی و ضربه به ملت و ناکام کردن کام ملت بود.

رئیس شورای هماهنگی و تبلیغات اسلامی فارس خاطرنشان کرد: پس از فتنه ها دشمن تحریم های بسیاری را تدارک دیدند و در خود فتنه نیز تخریب های بسیاری صورت گرفت که آثار و پیامدهای بسیاری داشت، اما آنچه موجب شد حماسه ۹ دی آفریده شود حضور مردم بود، ایمان دینی همه مردم را بسیج کرد تا در صحنه حضور داشته باشند.

وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند این حادثه بزرگ شبیه حوادث اوایل انقلاب بود و نباید فراموش شود؛ خوشبختانه هر ساله پس از سال ۸۸ مردم به یاد آن حادثه به میدان می آیند و راهپیمایی شکل می گیرد، البته در یکی الی دو سال کرونایی با رعایت مسائل بهداشتی بود، تدبیری که شده امسال در هفته بصیرت و پس از آن در دهه مقاوت برنامه های متعددی برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام ملک مکان با بیان اینکه همزمان با سراسر کشور روز جمعه برنامه تجمع را خواهیم داشت، افزود: روز جمعه ساعت ۱۰ صبح در بست شهید دستغیب حرم مطهر شاهچراغ(ع) تجمعی با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان با سخنرانی سردار سپهر شکل خواهد گرفت.

وی گفت: ۶ دی ماه نیز طبق برنامه ریزی مراسم تشییع ۸ شهید گمنان و دو شهید شناسایی شد را در شیراز خواهیم داشت، ۴ شهید گمنام در شهر شیراز، چهار شهید گمنان فسا، مرودشت، خاوران و جویم و یک شهید شناسایی شده در قادرآباد و یک شهید شناسایی شده در خرامه خواهد بود.

رئیس شورای هماهنگی و تبلیغات اسلامی فارس مطرح کرد: در بیش از ۵۰۰ مسجد استان برنامه های بصیرتی برگزار خواهد شد؛ برگزاری مسابقات تبیینی، تولیدات محتوایی در راستای تبیین و برپایی نمایشگاه بخشی از این برنامه هاست. همچنین در ۸۰ شهر نیز تجمع خواهیم داشت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha