چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
تولیت حرم حضرت معصومه س

حوزه/ تولیت حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به اهمیت نقش خواص جامعه، حضور اینان در صحنه و میدان را لازمه استمرار حرکت انقلابی و دوران دین خواند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد،‌ مراسم سوگواری و ذکر فضائل و مصائب حضرت زهرا(سلام الله علیها) و بزرگداشت سرداران شهید سلیمانی و ابومهدی مهندس از سوی شورای عالی و مدیریت حوزه علمیه خراسان با حضور علما، اساتید، مسئولان، فضلا و روحانیون و طلاب این حوزه در مدرسه علمیه آیت‌الله العظمی خویی(ره) برگزار شد.

آیت الله سعیدی، تو.لیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) در این مراسم گفت: یکی از درس هایی که از زندگی حضرت زهرا سلام الله علیها می گیریم نحوه تنظیم وصیت نامه است.

وی با اشاره به اینکه تنظیم وصیت نامه از نظر اسلام برای شخص و بازماندگان اهمیت دارد، گفت: به جز معصومان(ع)، به طور معمول افراد نکاتی را که در زمان حیات‌شان گوش شنوایی برای بازماندگان نداشته، ترجیح می هند در این قالب بیان کنند.

تولیت حرم حضرت معصومه سلام الله علیها با بیان اینکه برخی کارها و اشیا نیز بعد از مرگ فرد به دیگران محول می شود، ابراز کرد: به جز این موارد، وصیت هایی از افراد دیگر، غیر از وصیت معصومان(ع) مانند اولیای خدا از جمله شهدا هست که آنچه را اعتقاد و باور داشتند و به خاطر آن نبرد کردند و به شهادت رسیدند، در قالب کلماتی به دیگران منتقل می کنند.

وی به وصیت نامه سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره و ابراز کرد: او به عنوان یک سرباز خطاب به مراجع تقلید می گوید که سربازتان در برج دیدبانی، دید که اگر این نظام آسیب ببیند، دین از بین می رود.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه سردار سلیمانی از خطری که جمهوری اسلامی ایران را تهدید می کند، هشدار می دهد و نظرش این است که این نظام را دشمنان را نمی توانند از بین ببرند زیرا اتکای به خداوند متعال دارد، تاکید کرد: اما بنا به آیه آیه ۶۲ أنفال که می فرماید: «وَإِن یُریدوا أَن یَخدَعوکَ فَإِنَّ حَسبَکَ اللَّهُ ۚ هُوَ الَّذی أَیَّدَکَ بِنَصرِهِ وَبِالمُؤمِنینَ»، اگر امتی رهبرشان را حمایت نمی کنند و سر در کسب و کار دارند و از نظام غافلند و نیز خواصی که حرکت شان تاثیر گذار است، ساکت باشند، خداوند بنا به سنت الهی، پیامبرش را کمک نمی کند؛ البته این آیه در هر دو جهت پیروزی و شکست مورد نظر است.

وی با اشاره به بی سابقه بودن خطبه خوانی حضرت زهرا سلام الله علیها در قبل از ماجرای دفاع از امیرمومنان علیه السلام، تصریح کرد: این امر خیلی حرکت عجیب و مهمی بود و تحلیل آن کار سختی است که در زمانی که مردم و خواص نسبت به تکلیفی که خدا برای شان تعیین کرده بوده، کوتاهی کردند، ابرمرد تاریخ خانه نشین شد و حضرت زهرا سلام الله علیها در دفاع از ایشان به مسجد آمد در حالی که در زمان پیامبر صلی الله علیه و آله در خانه بود و بنا نبود به مسجد برود.

آیت الله سعیدی با اشاره به اینکه امروز جمهوری اسلامی به چنین عوارضی مبتلا شده است، گفت: در این حال است که اوباش صحنه را خالی می بینند و وارد می شوند. در دوران حضرت زهرا سلام الله علیها هم چنین اتفاقی افتاد و خواص سکوت کردند.

وی افزود: اگر خواص بمانند و همراه باشند، نه توسط معصومان علیهم السلام بلکه فردی مانند امام خمینی ره انقلاب می کند و رهبری جامعه را پیش می برد و از این رو، بیان آیه یادشده درباره این انقلاب همچنان بیش از ۴۰ سال است که استمرار دارد.

تولیت حرم حضرت معصومه سلام الله علیها با تاکید بر تقدم «تبری» به «تولی»، گفت: حضرت زهرا سلام الله علیها در وصیت نامه خود اینچنین عمل کردند.

پس از پایان این مراسم، حاضران به صورت دسته جمعی به اجتماع عزاداران فاطمی ملحق شده و ضمن تشییع شهدای گمنام دوران دفاع مقدس، به سمت حرم مطهر رضوی جهت عرض تسلیت مشرف شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha