پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
تبریز

حوزه/ مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با بیان اینکه خواص در میدان جهاد تبیین وظیفه سنگینی دارند، گفت: خواص باید وظیفه خود را به خوبی انجام داده و بر اثر خدماتی که از نظام گرفته و سر سفره انقلاب نشستند، جهاد تبیین کنند و اگر برعکس آن عمل کنند جزو خائنین می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدرضا تقوی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، روز گذشته در همایش بصیرتی بسیجیان تبریز در محل مصلای اعظم امام خمینی(ره) این شهر، اظهار داشت: شخصیت‌های بزرگی در منطقه تبریز و آذربایجان همانند ستاره‌ای فروزان درخشیدند.

وی با تأکید بر اینکه آذربایجان همواره در تحولات نقش ایفا کرده، افزود: در روزهای ابتدایی انقلاب اسلامی حضور سرداران، دلاوران و رزمندگان خطه آذربایجان را در منطقه‌های نبرد علیه دشمن شاهد بودیم و در فتنه ۸۸، تبریز سابقه جلوداری خود را حفظ کرد و یک روز قبل از مردم ایران در ۸ دی حرکت خود علیه فتنه‌گران را آغاز کرد.

مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت، در ادامه در رابطه با لزوم جهاد تبیین، گفت: هر حرکتی که در جهت خنثی سازی طرح‌های دشمن انجام بگیرد، جهاد نامیده می‌شود، یعنی تلاش و کوششی که هدف گیری شود و اهداف دشمن در تحریم اقتصادی و تهاجم فرهنگی خنثی کند.

وی تصریح کرد: ما اگر عاشورا را داریم از برکت جهاد تبیین عاشورا بوده و اگر تبیین‌گری اسرای کربلا نبود، ما الان کربلا را نداشتیم.

حجت الاسلام و المسلمین تقوی خاطرنشان کرد: هر انقلابی از یک مایه فکری برخوردار بوده و مایه فکری انقلاب اسلامی، عاشورا است، شهدا رسالت خودشان را انجام دادند و بعد از آنها وظیفه داریم خون آنان را تفسیر کنیم.

وی با بیان اینکه خواص در میدان جهاد تبیین وظیفه سنگینی دارند، اظهار داشت: خواص باید وظیفه خود را به خوبی انجام داده و بر اثر خدماتی که از نظام گرفته و سر سفره انقلاب نشستند، جهاد تبیین کنند و اگر بر عکس آن عمل کنند جز خائنین می‌شوند.

مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت، با بیان اینکه هدف دشمن در اغتشاشات اخیر اصل نظام و رهبری بوده و در این رابطه افراد خاص کوتاهی کردند، یادآور شد: در اغتشاشات اخیر برخی افراد بازداشت شده در بازجویی اعلام کردند، مشکل اقتصادی نداشتند.

وی ضمن تأکید بر ساماندهی مخاطب محور در جهاد تبیین، یادآور شد: دشمن در اغتشاشات اخیر نوجوانان را هدف قرار گرفته بودند و روسری‌ها را از سر دختران برداشتند و علیه رهبری و نظام شعار دادند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha