دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
رد پا

حوزه/ نمایش آیینی «ردپا» با هدف تبیین و ترویج فرهنگ و سیره فاطمی و تعمیق بصیرت دینی و انقلابی با حضور جمعی از هنرمندان از ۳ الی ۱۳ دی در محل واحد خواهران دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، جهان امروز، جهان تصویر است و در همین جهان، جذاب‌ترین و ماندگارترین شیوه بیان و ارائه اطلاعات به مخاطبان، جادوی تصویر است. رسانه‌های جمعی، فارغ از هر نگاهی، خوش‌بینانه یا بدبینانه بر روی مخاطبان خود تأثیر دارند و می‌توانند به مانند الگویی در زندگی مخاطبان مطرح شوند و تصاویر ذهنی آنان را نسبت به مفاهیم مادی و معنوی دگرگون کنند و تصویر جدیدی جایگزین آن نمایند.

یکی از مسائلی که با ورود فیلم سازان مسلمان مورد تأکید قرار گرفت، مسئله خطیر ورود به عرصه تولید نمایش های اثرگذار در باب گفتمان دین، درباره پیامبر(ص)، اهل بیت(ع) و شخصیت‌های صدر تاریخ است.

در همین راستا، با رویکرد پرداخت به مباحث نمایش در عرصه دین و ورود رسانه به عرصه گفتمان سازی در حوزه مباحث انقلاب، امسال به مناسبت ایام دهه فاطمیه و در آستانه سالگرد شهادت سردار سرافراز اسلام، حاج قاسم سلیمانی، «نمایش آیینی رد پا» به همت دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) اجرا می شود.

این نمایش با هدف تبیین و ترویج فرهنگ و سیره فاطمی و تعمیق بصیرت دینی و انقلابی، با حضور جمعی از هنرمندان توانمند از ۳ الی ۱۳ دی ماه در محل واحد خواهران دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) اجرا خواهد شد.

از جمله ویژگی های متمایز این نمایش دلنشین و مخاطب پسند که با اقبال نسل فرهیخته برخوردار از نخبگی دانشگاهی اجرا می شود، داشتن نمایش نامه ای با مخاطبان فعال و دارای نقش است به گونه ای که بخشی از این نمایش زنده، با همراهی خود تماشاچیان و مخاطبان اجرا و تکمیل می شود و مخاطبان تصویری از آینده را درک و تجربه می کنند.

برگزاری مسابقات فرهنگی و اعطای جوایز نفیس به برترین برداشت ها و پیام‌ها از درون‌مایه و محتوای نمایش، از مهمترین موضوعات قابل توجه این برنامه فرهنگی هنری است که جلوه دیگری به آن بخشیده است.

خالقان این اثر مبارک و خادمان هنری دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) با تولید این نمایش، توانسته اند تا مخاطبان و علاقه مندان به عرصه هنر را قریب به ۵۰ دقیقه پای نمایش بنشانند و اجرای خود را با کیفیت درخور، در ۷ نوبت به تصویر می کشند تا همه دلدادگان معارف اهل البیت(ع) بتوانند در شب های جداگانه میزبان آن باشند.

علاقه مندان و مخاطبان می توانند برای تماشای «نمایش آیینی ردپا» و اطلاع از نحوه حضور در این نمایش، به دفتر امور فرهنگی دانشگاه امام رضا(ع) در هر دو واحد خواهران و برادران مراجعه کنند.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha