دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
امام‌جمعه سلفچگان

حوزه/امام‌جمعه سلفچگان با بیان این که امروز جمعه ۹ دی، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت است، گفت: ۹ دی، روز تجلی وحدت ملت ایران حول محور ولایت و نماد ولایت‌مداری، دیانت، بصیرت، دشمن‌شناسی، تکلیف‌گرایی و عمل به هنگام مردم ایران اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام مهدی غروی در خطبه‌های امروز نمازجمعه سلفچگان اظهار داشت: یکی از عباراتی که در روایات ما وارد شده این است که: انتظار فرج افضل اعمال است: أفضلُ أعمالِ اُمّتی انتظارُ فَرَجِ اللّه ِ عزّ و جلّ ، این تعبیر از ائمة معصومین قبل از امام زمان علیه‌السلام هم وارد شده است.

وی ادامه داد: یازده امام بزرگوار ما از امام علی (ع) تا امام حسن عسکری (ع) که حدود دویست و پنجاه سال در جامعه حضور داشته‌اند و با مردم هم مرتبط بودند مردم و جامعه را دعوت می‌کردند به دعا برای فرج ، بنابراین در دوران غیبت امام زمان (عج) یکی از مهم‌ترین مسائل مسئله انتظار فرج است.

حجت‌الاسلام غروی افزود: ما در عصر غیبت بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدتیم، زیرا تا وحدت جهان اسلام به معنای واقعی کلمه تحقق نیابد هرگز تمدن اسلامی و مدینه فاضله عصر ظهور محقق نخواهد شد. وحدت بی شک زمینه‌ساز ظهور است و تفرقه بزرگ‌ترین مانع ظهور.

وی بیان داشت: حالا وقتی یکی از دغدغه‌های امام زمان علیه‌السلام ایجاد وحدت است، چرا ما که خودمان را منتظر ظهور حضرت حجت می‌دانیم عامل تفرقه و اختلاف شویم چرا دشمنی و کینه چرا قهر و ناراحتی این چپه این راسته این مسائل نباید بین ما اختلاف به وجود بیاورد همه باهم برادر باشیم دلسوز هم باشیم.

امام‌جمعه سلفچگان در ادامه به یوم‌الله ۹ دی اشاره کرد و گفت: امروز جمعه ۹ دی ، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت است، ۹ دی، روز تجلی وحدت ملت ایران حول محور ولایت و نماد ولایت‌مداری، دیانت، بصیرت، دشمن‌شناسی، تکلیف‌گرایی و عمل به هنگام مردم ایران اسلامی است.

حجت‌الاسلام غروی تصریح کرد: برای رسیدن به بلوغ سیاسی باید آگاهی مردم افزایش پیدا کند با افزایش آگاهی مردم به‌تدریج بسترهای لازم برای رشد بلوغ سیاسی در جامعه فراهم می‌شود.

وی ادامه داد: حماسه ۹ دی هم‌نشان بلوغ سیاسی ملت ایران است در آیه شریفه «الْفِتْنَةُ أَشَدُّ مِنَ الْقَتْلِ» فتنه از قتل بدتر معرفی شده است.

امام‌جمعه سلفچگان تأکید کرد: این فتنه، یعنی اینکه افرادی، گروه‌ها یا جریان‌هایی، کاری را انجام دهند و فضاهایی را ایجاد کنند که مردم در دین خود شک کنند، مضطرب شوند و نتوانند تشخیص دهند که اعتقادات حق و صحیح کدام است.

وی بیان داشت: امروز در جنگ نرم و ترکیبی، دشمن همین هدف را دنبال می‌کند همین مطلبی که حضرت آقا می‌فرماید: سیاست امروز آمریکایی‌ها، سیاست آندلسی کردن ایران است.

حجت‌الاسلام غروی تأکید کرد: دشمن از راه اشاعة فرهنگ غلط - فرهنگ فساد و فحشا - سعی می‌کند جوان‌های ما را از ما بگیرد؛ اما حماسه ۹ دی نشان داد که مردم ما با بصیرت هستند.

وی خاطرنشان کرد: مردم با این حماسه، نشان دادند که هرگز دست از آرمان‌های انقلاب و ولایت برنخواهند داشت در این میان ماه دی با حماسه نُهُم دی‌ماه و شهادت مالک‌اشتر زمانمان شهید حاج قاسم سلیمانی، تبدیل به دوره فشرده‌ای از بصیرت‌یابی انقلابی شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha