سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
رضوی مهر

افتخار حوزه های علمیه، استقلال مالی از دولت ها است و در این مورد، امام راحل، رهبر معظم انقلاب و مراجع بزرگوار تقلید اتفاق نظر دارند.

حجت الاسلام سید جلال رضوی مهر، مشاور مدیر حوزه‏ های علمیه در امور موقوفات حوزوی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به اهمیت وقف از دیدگاه اسلام، ابراز داشت: وقف، برگی زرین در اقتصاد مقاومتی است که می‏تواند توسعه، پیشرفت و سر بلندی نظام اسلامی را به ارمغان آورد.

وی درباره تأثیر موقافات در پیشبرد اهداف حوزه ها ی علمیه، افزود: افتخار حوزه های علمیه، استقلال مالی از دولت ها است که در این مورد امام راحل، رهبر معظم انقلاب و مراجع بزرگوار تقلید اتفاق نظر دارند و بر همین اساس، مسئولان حوزه انتظار دارند موقوفات حوزوی در جای خود مصرف شده و حق و حقوق این موقوفات شرعا رعایت گردد.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه ادامه داد: تشکیل کمیته‏ های موقوفات حوزوی با حضور مدیران حوزوی، مدیران ارشد اوقاف استان ها و نمایندگانی از سازمان های مرتبط، وضعیت و ظرفیت قابل اعتمادی را برای بررسی و ایجاد موقوفات حوزوی به وجود آورده است.

حجت الاسلام رضوی مهر، توجه خیرین به وقف را نشانه ایمان دانسته و ابراز داشت: وقف و ایجاد آن در حوزه های علمیه از آثار ایمان است که فرد تدبیرگر و خردمحور و دوستدار اهل بیت(ع) با پیروی از شارع مقدس اموال خود را برای نشر معارف قرآن و اهل بیت(ع) مصرف کند.

وی خاطر نشان کرد: واقفانی که قسمتی ار دارایی خود را برای حوزه وقف می کنند، در سیر تحصیلی، تبلیغی و تعالی طلابی که در زمینه نشر معارف اهل بیت(ع) فعالیت می کنند، شریک هستند.

عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه یادآور شد: مراجع عظام تقلید نزدیکترین افراد به لحاظ اخلاق و رفتار به ائمه(ع) هستند و باید تدبیری درست برای بهره برداری از موقوفات طبق نظر مراجع اندیشیده و اتخاذ گردد.

مشاور مدیر حوزه ‏های علمیه در امور موقوفات حوزوی با تاکید بر لزوم احیای موقوفات حوزوی، یادآور شد: یکی از برنامه‏ های مؤثر سازمان اوقاف و امور خیریه در زمینه احیا، حفظ و نگهداری موقوفات حوزوی، برگزاری سلسله نشست های راهبردی است.

حجت الاسلام رضوی مهر در پایان خاطر نشان کرد: در همایش نقش حوزه‌ در توسعه وقف که آذرماه  92برگزارشد، تفاهم نامه ای بین حوزه های علمیه و  سازمان اوقاف و امور خیریه منعقد شد که امید است مفاد این تفاهم نامه به تصویب کارگروه های مربوطه برسد و شاهد شکوفایی هر چه بهتر این مسئله در کشور باشیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha