شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
دکتر عباسعلی کدخدایی

حوزه/ مسئول حقوقی پرونده ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه بین الملل گفت: در حوزه بین‌الملل اقدامات خوبی را انجام دادیم و برای تعقیب موضوعات از طریق مراجعه بین المللی، مقدمات کار فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، عباسعلی کدخدایی مسئول حقوقی پرونده ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی امروز در سفر به جزیره خارگ در حاشیه بازدیداز پروژه های نفتی در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: جنایتی که توسط آمریکایی ها و ترامپ نسبت به شهید سرافراز ما حاج قاسم سلیمانی و همراهان عزیزشان اتفاق افتاد و همچنین برادر شهیدمان ابومهدی المهندس در عراق لازمه آن این بود که پیگیری‌های مستمری و دقیق تری صورت بگیرد که خوشبختانه در داخل کشور پرونده هم از بعد حقوقی و هم از بعد کیفری در حال رسیدگی است و کیفر خواست هم آماده می شود و در حال مراحل نهایی آن هستیم و تلاش‌هایی را داریم انجام می دهیم.

رئیس پژوهشکده و عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت: با همکاری عزیزان در عراق در دولت و قوه قضائیه آنها هم پرونده را با توجه به صلاحیت مقامات قضایی عراق از این طریق انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه بین الملل گفت: در حوزه بین‌الملل هم ما اقدامات خوبی را انجام دادیم و برای تعقیب موضوعات از طریق مراجعه بین المللی، مقدمات کار فراهم شده در واقع مکاتباتی که باید انجام می‌گرفت به عنوان بخشی از تشریفات رسیدگی که انجام شده و امیدواریم که این مرحله هم ادامه پیدا کند.

کدخدایی بیان داشت: طبیعتا قضایای بین المللی مسیر و تشریفات خاص خودش را دارد و ما باید منتظر باشیم که این تشریفات انجام شود ولی پیگیری به صورت جدیت ادامه دارد و هم دوستان در وزارت امور خارجه، وزیر امور خارجه، دوستان در قوه قضاییه، رییس قوه قضاییه، معاون امور بین الملل این حوزه و دیگر عزیزان در بخش های دیگر، همچنان پیگیر هستند و هر هفته جلسه ای با حضور کارشناسان دستگاهای مختلف برای رسیدگی به این موضوع داریم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اصلاح قانون انتخابات ابراز داشت: قانون نیازمند بازنگری است مخصوصا که سیاست کلی انتخابات از نظر مقام معظم رهبری چندین سال است ابلاغ شده است و باید این سیاست ها به مرحله اجرا در بیاید که مقدمه اش در واقع در مجلس شورای اسلامی است و امیدواریم دوستان در مجلس شورای اسلامی بتوانند با تلاشی که دارند قانون را به نحوی اصلاح کنند که هم شرایط مشارکت مردم خوب داشته باشیم و ما هم در شورای نگهبان، وزارت کشور بتوانیم انتخابات شایسته ای در کشور اجرا کنیم.

رئیس پژوهشکده و عضو حقوقدان شورای نگهبان با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی بیان کرد: واقعیت این است انقلاب اسلامی که با هدایت و راهنمایی ها و مدیریت رهبری امام خمینی(ره) شکل گرفت یک انقلاب معمولی و متعارفی نبود یک انقلاب تکاملی بود، انقلابی بود که انسان را در مسیر شدن می داد.

کدخدایی گفت: امام خمینی (ره) پیروزی انقلاب را در قالب یوم الله در واقع نامیدند و این یوم الله بودن، افق نگاه حضرت امام خمینی(ره) را نشان می دهد.

رئیس پژوهشکده و عضو حقوقدان شورای نگهبان افزود: امام خمینی(ره) فرمودند که یا برای خدا یا اگر برای غیر خدا شروع می شود برای شیطان و طاغوت است و انقلاب اسلامی برای حرکت در مسیر خداوند برای سیر الی الله و برای تکامل هویت انسان بود که شکل گرفت. ناامیدی در انقلاب راه ندارد و باید همه تلاش کنیم که انقلاب اسلامی به مسیر اصلی خود ادامه دهد.

عضو حقیقی مجمع تشخیص مصلحت نظام ابراز داشت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند دشمنان خیلی دنبال این هستند که از رشد و پیشرفته انقلاب و جمهوری اسلامی ایران جلوگیری کنند و و مردم را ناامید کنند؛ مراقب باشیم راه را گم نکنیم و مراقب باشیم، زرق و برق زندگی ما را از راه منحرف نکند که فریب نخوریم، اتفاقاتی که در این چند ماه اخیر اتفاق افتاد نقشه دشمن بود و عده ای فریب خوردند.

کدخدایی بیان داشت: باید صف فریب خوردگان را از عاملین و عامدین جدا کنیم ولی باید مراقب باشیم که فریب این نقشه های دشمنان را نخوریم و همچنان مقاوم در مسیر انقلاب و مسیری که رهبری مقام معظم رهبری تعیین می کنند ادامه راه بدهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha