پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
علی محمد زنگانه

حوزه/ استاندار گلستان ابراز کرد: دنیای اسلام نیاز به همدلی و اتحاد دارد؛ در این مسیر ملت‌ها متحدند اما دولتها اتحاد ندارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، علی محمد زنگانه، در آئین اختتامیه دومین اجلاس منطقه ای وحدت اسلامی که با حضور مسئولان کشوری و استانی و بیش از ۶۰۰ نفر از علمای شیعه و سنی از ایران و ۵ کشور دیگر برگزار شد.

در این جلسه، علی محمد زنگانه بیان کرد: استان گلستان رنگین کمان ایران است که از ۸ اقلیم،۴ اقلیم را به خود اختصاص داده است و زمینه زندگی مسالمت آمیز و همدلی را بین اقوام و اقلیت های مذهبی فراهم آورده است.

وی، تنوع اقلیمی گلستان را الگویی برای کشور ایران معرفی کرد و با استناد به فرمایشاتی از مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در بحث وحدت استناد کرد و گفت: معظم له معتقدند که جوامع اسلامی امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به وحدت اسلامی دارند.

استاندار گلستان تأکید کرد: همه افراد باید در مسیر فرمایشات حکیمانه رهبری گام بردارند زیرا استکبار درصدد است با ایجاد تفرقه وحدت را دچار اختلال کند و در این راه بسیار تلاش‌ می کنند.

آقای زنگانه با اشاره به تعریف مقام معظم رهبری از وحدت اظهار کرد: به طور قطع مراد از وحدت، حفظ منافع اسلامی است و امروز مانند همیشه، مصلحت اقتضایی امت اسلامی در وحدت است.

وی گفت: به فرموده حضرت آقا و بنا به فقه اسلامی چه شیعه و چه سنی، تردیدی وجود ندارد که در مقابل دشمن باید مبارزه و جهاد کرد به هر شکلی که ممکن است.

استاندار گلستان ابراز کرد: دنیای اسلام نیاز به همدلی و اتحاد دارند؛ در این مسیر ملت‌ها متحدند اما دولتها اتحاد ندارند.

آقای زنگانه به جایگاه این اجلاسیه و اهمیت آن اشاره کرد و افزود: در این راستا، دومین اجلاسیه منطقه ای وحدت اسلامی با حضور جمع کثیری از اندیشمندان داخلی و خارجی برگزار شد که ارسال ۱٠٠ مقاله به دبیرخانه آن نشان اهمیت وحدت در کشور است.

وی در پایان با تشکر از دست اندرکاران برگزاری اجلاسیه، اذعان کرد: این همایش می تواند نقشی در وحدت کشور و استان داشته باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha