سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 21, 2024
ص

حوزه / امام جمعه کاشان، گفت: یکی از راه‌های رسیدن به طهارت در دنیا لقمه حلال است. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی شب گذشته در مراسم شهادت امام موسی کاظم (ع) در مسجد جامع امام حسن (ع) روستای استرک با بیان اینکه براساس روایات دعای والدین در حق فرزندان، مانند دعای پیامبر اکرم(ص) در حق امتش مستجاب است، اظهار داشت: پدران و مادران با الگوبرداری از حضرت ابراهیم(ع) که برای نسل خودش زیاد دعا می‌کرد، برای سعادت فرزندان و نسل خود تا قیامت دعا کنند.

نماینده ولی فقیه در کاشان، با اشاره به داستانی از تاثیر دعای پدر و مادر نسبت فرزندان، گفت: دعای پدر و مادر به فرزندی که با جذب گروه شیطان پرستان غرق در نجاست بود، او را به اسلام و تشییع معتقد نمود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های رسیدن به طهارت در دنیا لقمه حلال است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، افزود: مقام معظم رهبری بعد از ارتحال آیت الله العظمی بهجت به فرزندش فرمودند: من هر شب برای آیت الله العظمی بهجت سوره واقعه را می‌خوانم تا ایشان در آن دنیا به بنده مدد کنند.

وی ادامه داد: در سوره واقعه آمده است که هرکس به قرآن می‌خواهد دست بزند، باید با وضو باشد، این معنای ظاهری است اما معنای دیگر آن، این است که معارف بلند قران نصیب کسی می‌شود که اهل طهارت باطنی باشد.

امام جمعه کاشان، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران به راحتی به دست ما نرسیده، بلکه با مشکلات، سختی‌های فراوان و شکنجه و شهید شدن بسیاری از افراد به دست ما رسیده است و امروز باید از این امانت به خوبی مراقبت کنیم.

وی، به وجود آثار شکنجه ساواک روی بدن بعضی از انقلابیون اشاره کرد و گفت: هنوز آثار شکنجه‌های ساواک بعد از ۴۵ سال روی اعضای بدن افراد هست و قابل مشاهده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، با بیان اینکه باید شاکر خداوند متعال باشیم که مردم از مسیر انقلاب منحرف نشده‌اند، یادآور شد: امیدواریم این انقلاب با استواری بیشتر و با پیروی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب تا رسیدن به دست صاحب اصلی آن، حضرت ولی عصر(عج) ادامه داشته باشد.

امام جمعه کاشان، به صحبت‌های آیت الله کاظم حائری در دیدار با مقام معظم رهبری در قم اشاره کرد و یادآور شد: این مرجع معظم تقلید به دلیل احترام خاصی که برای رهبر انقلاب قایل می‌شدند، بر این موضوع تأکید داشت که، من شما را کسی می‌دانم که پرچم انقلاب به وسیله شما به دست صاحب الامر (عج) می‌رسد.

وی در پایان با بیان اینکه ما در مسیر ظهور قرار داریم، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران در جهان به قدری گسترش پیدا کرده که نخست وزیر قبلی رژیم صهیونیست در نامه‌ای عنوان کرده اگر اوضاع این گونه پیش برود ما ۱۴ سال آینده را نخواهیم دید.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha