پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
هاشمی امام جمعه ماکو

حوزه/ امام جمعه ماکو گفت: سالروز شهادت شهید محلاتی به نام روز روحانیت و دفاع مقدس نامگذاری شده و ایشان در عین حال که خود شهدایی را تربیت کرده و به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل فرستاد، خود نیز در کنار شهدا، به درجه رفیع شهادت نائل آمد و لذا شهدای روحانیت، در حقیقت همان مردان عِلم در میدان عَمل هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام سید محمد هاشمی امروز در خطبه‌های نماز جمعه ماکو که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، اظهار داشت: حقیقتا امسال حضور مردم در بیست و دوم بهمن، بی‌نظیر بود، حدود بیست و دو میلیون نفر در راهپیمائی امسال شرکت کرده بودند که در مقایسه با گذشته بیست درصد افزایش داشت بنابراین امسال باید ۲۲ بهمن را روز حماسه‌ حضور مردم نامگذاری کنیم.

وی افزود: معجزه‌ حضور مردم، هم از نظر کمیت و هم از نظر کیفیتِ حضور، که با نشاط و شور و شعور انقلابی به میدان آمده بودند، از یک طرف بر سرمایه‌ اجتماعی ایران و نظام اسلامی افزود و از طرف دیگر پشتیبان دوستان انقلاب در کلّ دنیا شد و در نهایت، دشمنان ملت ایران را مبهوت و متحیر ساخت و ان‌شاء‌الله پیامدها و برکات این حضور در آینده به تدریج خود را نشان خواهد داد.

امام جمعه ماکو خاطرنشان کرد: راهپیمایی اخیر نشان داد، مردم نجیب و صبور ملت ایران علی‌رغم تمامی نقدها و اعتراض‌هایشان، زمانی که پای اصل نظام و تمامیت ارضی ایران پیش می‌آید، با هوشمندی و بصیرت کم‌نظیر، به منافع ملی و آرمان‌های انقلابی وفادارند، و برای صیانت و پاسداری از ارزش‌های دینی، ملی و انقلابی، یعنی همان‌ها که هدف اصلی اغتشاشات اخیر بود، می‌ایستند و پافشاری می‌کنند.

وی یادآور شد: مقام معظم رهبری، در بیانات اخیر خود فرمودند، "لازم می‌دانم به ملت ایران اظهار تعظیم کنم بخاطر این حماسه‌ ارزشمندی که امسال در بیست و دوم بهمن‌ماه خلق کردند و لذا شما مردم عزیز هر قدمی که در راهپیمایی ۲۲ بهمن برداشتید و با این کار خود استکبار جهانی آمریکا و غرب و رژیم صهیونیستی را خشمگین و عصابی کردید، خداوند تبارک و تعالی در ازای هر قدمتان، اجر و ثوابی عنایت می‌کند".

حجت الاسلام هاشمی بیان کرد: روز بیست و نهم بهمن‌ماه مصادف با سالروز اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی است و مقام معظم رهبری در بیانیه‌ گام دوم انقلاب نیز می‌فرمایند: «راه‌حلّ مشکلات زندگی مردم از قبیل بیکاری جوان‌ها، فقر درآمدی در طبقه‌ ضعیف و امثال ذلک، نهادینه کردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است که باید برنامه‌های اجرائی آن، در دولت‌ها پیگیری و اقدام شود».

وی به یکم‌ اسفند سالروز شهادت حجت الاسلام و المسلمین محلاتی، نماینده حضرت امام(ره) در سپاه اشاره کرد و افزود: شهادت شهید محلاتی به نام روز روحانیت و دفاع مقدس نامگذاری شده و ایشان در عین حال که خود شهدایی را تربیت کرده و به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل فرستاد، خود نیز در کنار شهدا، در راه اسلام و قرآن و ولایت، به درجه رفیع شهادت نائل آمد و لذا شهدای روحانیت، در حقیقت همان مردان عِلم در میدان عَمل هستند.

امام جمعه ماکو تصریح کرد: در سفر رئیس جمهور به پکن اولین موضوع همکاری‌های تهران و پکن، در حوزه‌های اقتصادی است، چون سند توافق همکاری‌های راهبردی ایران و چین، نقطه‌ی اتکای پایداری برای این همکاری تلقی می‌شود. لذا اگر این سند، عملیاتی شود، به طور طبیعی سقف همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های صنعتی، انرژی و تبادل کالا افزایش خواهد یافت، مخصوصا اینکه چین آمادگی دارد به میزان ۵۰۰ میلیارد دلار در حوزه‌های نفت و گاز، احداث خطوط ریلی سریع‌السیر و توسعه‌ی بنادر دریایی در ایران سرمایه‌گذاری کند.

وی خاطرنشان کرد: دومین موضوع مورد بحث رؤسای جمهور ایران و چین، به تهدیدات خارجی که علیه دو کشور می‌شود مربوط بود و نگرانی پکن، در خصوص دخالت آشکار آمریکا و ناتو در امور داخلی تایوان، در حالی که در ایران نیز، مشابه همان نگرانی، در مورد دخالت‌های آمریکا در خصوص جزایر سه‌گانه وجود دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha