دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
محمد کریمی

رئیس بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) چهارمحال و بختیاری از برگزاری دوره «تربیت یاوران ظهور» با محوریت جهاد تبیین خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد کریمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در شهرکرد گفت: ایام دهه مهدویت را پشت‌سر گذاشتیم و امروز با برگزاری جشن‌های مردمی در عید بزرگ نیمه شعبان آخرین روز از این دهه نیز به پایان رسید.

رئیس بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) چهارمحال و بختیاری افزود: نشست‌های تخصصی مهدویت در مدارس، برگزاری نماز وحدت با حضور کارکنان دستگاه‌های اجرایی، برگزاری نمایشگاه «شهر چراغانی نوگلان مهدوی» در امامزاده حلیمه و حکیمه خاتون،«پاتوق آخرالزمانی‌ها» در مدارس و مسابقه دل نوشته‌ای برای امام عصر از مهمترین برنامه‌های این ایام بود.

وی ادامه داد: ۱۷ کمیته برای برگزاری برنامه‌های دهه مهدویت در استان تشکیل شد و کمیته فرهنگی و آموزشی یکی از مهمترین کمیته ها بود .

حجت‌الاسلام کریمی با اشاره به اهمیت جهاد تبیین و تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در این باره، بیان کرد: مهمترین برنامه برگزار شده در عرصه جهاد تبیین با محوریت «تربیت یاوران ظهور» بود که این برنامه تا جمعه ادامه دارد.

وی ادامه داد: هرساله با نزدیک شدن ایام نیمه شعبان پرچم امام عصر(عج) در تمامی محلات برافراشته می‌شود و نکته مثبت نیز نقش پررنگ جوانان و نوجوانان در برگزاری جشن‌های نیمه شعبان است که امسال نیز مانند هرسال جشن‌های متمرکز مردمی در همه شهرستان‌ها برگزار شد.

رئیس بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه و نشست‌های تخصصی و ارتباط چهره‌ به چهره با کودکان در ترویج فرهنگ مهدوی در جامعه بسیار موثر است. نمایشگاه شهر چراغانی نیز امسال برای اولین بار با همین رویکرد و با اجرای نمایش‌های زنده و پرده‌خوانی کودکان را با امام زمان آشنا کرد.

حجت‌الاسلام کریمی با بیان اینکه ۱۰ استاد استانی و ۳ استاد کشوری برای برگزاری جشن‌ها ما را یاری کردند، گفت: قصد داریم در مناسبت‌های آینده نیز نشست‌های تخصصی و نمایشگاه را داشته باشیم تا بتوانیم در قالب هنر امام زمان(عج) را به کودکان بشناسانیم.

وی در پایان گفت: در استان ۱۶۰ مسجدی که به نام امام زمان(عج) و القاب مبارک حضرت مهدی(عج) هستند شناسایی شدند و یک دوره آموزشی ۲ روزه درباره نحوه برگزاری جشن‌های نیمه شعبان برای اعضای هیئت‌های امنای این مساجد برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha