دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
هاشمی امام جمعه ماکو

حوزه/ امام جمعه ماکو گفت: ایران دیگر مثل سابق امنیت خود را فقط در خلیج فارس جستجو نمی‌کند، بلکه برای ایجاد امنیت پایدار در همه دنیا حضور چشم گیر خواهد داشت و به هر گونه حرکت نسنجیده دشمن پاسخی کوبنده خواهد داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام سید محمد هاشمی امروز در خطبه‌های نماز جمعه ماکو که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، با اشاره به ۲۲ بهمن سالروز بنیاد شهید، اظهار داشت: با توجه به آیات وحیانی قرآن کریم، شهادت باعث می‌شود تا انسان به کمال مطلقی که هدف خلقت از انسان است، برسد و مؤمن حقیقی عاشق کمال مطلق یعنی خدای متعال است.

وی ادامه داد: در آستانه هفته غبارروبی مساجد قرار گرفته‌ایم و وقتی انسان به روایات اهل بیت(ع) و سیره عملی نبی مکرم اسلام(ص) می‌نگرد، می‌بینید مهم‌ترین کارکرد مسجد، علاوه بر نماز، کارکرد تبلیغی، سیاسی اجتماعی، آموزشی و تربیتی و مبارزاتی و نظامی است.

امام جمعه ماکو خاطرنشان کرد: از جمله حوادثی که‌ در هفته گذشته اتفاق افتاد و دشمن خواست تا با این کار احساس امنیت را در کشور مورد هدف قرار دهد، به هم خوردن حال برخی از دانش‌آموزان بود که به صورت سریالی در سطح کشور اتفاق افتاد و مقام معظم رهبری نیز از مسئولین امر خواستند هر چه سریعتر عاملین و مجریان این فتنه را دستگیر و به شدیدترین وجه مجازات نمایند.

وی افزود: باتوجه به اینکه هنوز مجرمان اصلی دستگیر نشده‌اند، لذا انسان نمی‌تواند در خصوص علت و هدف دشمن، اظهار نظر کرد اما باتوجه به اینکه بعد از این حادثه، بلافاصله برخی از رسانه‌ها و کانال‌های فعال در شبکه‌های اجتماعی، خبر مسمومیت دانش‌آموزان را به طور گسترده پوشش خبری دادند، معلوم می‌شود که صاحبان این رسانه‌ها و کانال‌ها یا از روی جهل این کار را انجام دادند و یا برای اینکه دشمن، در این فتنه به هدف خود برسد، با آنها همکاری کردند.

حجت الاسلام هاشمی خاطرنشان کرد: سناریوی جدید دشمن در ادامه‌ همان اغتشاشات پاییز بود و دشمن می‌خواست در این فتنه، جامعه‌ زنان، دانشجویان، دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان‌ را در مقابل نظام اسلامی قرار دهد، اما خوشبختانه به صورت مفتضحانه با شکست مواجه شد.

وی در ادامه یادآور شد: اخیرا کشتی‌های جنگی مکران و دنا متعلق به ارتش جمهوری اسلامی ایران، وارد بنادر برزیل شدند و ناوهای ارتش از سال ۸۸ برای اولین‌بار مأموریت‌های فراسرزمینی خود را در خلیج عدن شروع کردند تا با دزدان دریایی که برای کشتی‌های تجاری مزاحمت ایجاد می‌کردند مقابله کنند و رفته رفته مأموریت خود را تا اقیانوس هند و دریای سیاه گسترش دهند، اکنون ناوهای ایرانی تا هزاران کیلومتر دورتر از مرزهای سرزمینی سفر می‌کنند تا اقتدار خود را در این عرصه، به جهانیان نشان دهند.

امام جمعه ماکو افزود: ایران دیگر مثل سابق امنیت خود را فقط در خلیج فارس جستجو نمی‌کند، بلکه برای ایجاد امنیت پایدار در همه دنیا حضور چشم گیر خواهد داشت و به هر گونه حرکت نسنجیده دشمن پاسخی کوبنده خواهد داد.

انتهای خبر.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha