چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
یمینی

حوزه/ حجت الاسلام یمینی با بیان اینکه مسئله استهلال و نجوم یک زمانی جزء دروس متداول حوزه های علمیه بوده است گفت: اکنون طلاب با علم نجوم تقریباً ارتباطی ندارند و در مسیر علمی و آموزشی کسی درس نجوم از آنان نمی خواهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام محسن یمینی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان بوشهر امروز در کارگاه استهلال شهرستان عسلویه، اظهار داشت: یکی از معیارهای حساب و کتاب در زندگی، داشتن ماه، روز، هفته، سال است. اگر این اندازه گیری ها و جایگاه ها نباشد ما روزها از دستمان خارج می شود و نمی دانیم الان چه روزی و چندم ماه است.

وی با بیان اینکه مسئله استهلال و نجوم یک زمانی جزء دروس متداول حوزه های علمیه بوده است، گفت: اکنون طلاب با علم نجوم تقریباً ارتباطی ندارند و علما هم فقط آن کسانی که خودشان کار کرده اند و الا در مسیر علمی و آموزشی کسی درس نجوم از طلاب نمی خواهد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان بوشهر بیان داشت: همین دروس و علومی که فکر می کردیم هیچ مشکلی ندارد گاهی اوقات روی همین ها حرف و مسئله پیش می آید و لازم است به آن پرداخته شود.

وی گفت: از آیات قرآن برمی آید که استهلال و دنبال ماه گشتن یکی از کارهایی است که بخواهیم منازل ماه را تشخیص بدهیم، باید از این ها استفاده کنیم. در اسلام و هم در روایات، استهلال مستحب بیان شده است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان بوشهربا بیان اینکه برای استهلال کارهای معنوی و دینی قرار داده شده است گفت: این ها را در زندگی مان با اهمیت بیشتری نگاه کنیم و بتوانیم وسیله و تشخیص اعداد ماه و سال قرار بدهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha