پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
الدكتور «هيثم ابو سعيد» سفير الشرق الأوسط والمبعوث الخاص إلي جنيف للجنة الدولية لحقوق الإنسان والمجلس الدولي

حوزه/ دکتر هیثم ابوسعید گفت: این ماه، ماه مبارکی است که باید در آن اندیشه مدارا، برادری و نفی اختلافات که از ویژگی های ادیان توحیدی است چند برابر شود.

همزمان با ماه مبارک رمضان سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه با دکتر هیثم ابوسعید کمیسر عالی خاورمیانه کمیته بین المللی حقوق بشر و دبیرکل اداره اروپایی امنیت و اطلاعات به گفت و گو پرداخته است که به شرح ذیل است:

حوزه: آیا می توانیم ماه رمضان را فرصتی برای همگرایی، مدارا، برون رفت از اختلافات و تلاش برای مصلحت ملت و وحدت اسلامی آن قرار دهیم؟

این ماه، ماه مبارکی است که باید در آن اندیشه مدارا، برادری و نفی اختلافات که از ویژگی های ادیان توحیدی است چند برابر شود. ما شاهدیم که انسان ها روز به روز کفر می ورزند و روز به روز دل هایشان سیاه تر می شود ولی به اعتقاد ما امید به سفید شدن آنها وجود دارد.

حوزه: چگونه می توان در کنار مردم فلسطین و مقاومت آنها برای آزادی قدس ایستاد و از مردم فلسطین در آزادی سرزمینشان حمایت کرد و در ماه رمضان روحیه گرفت؟

آزادسازی بیت المقدس با رعایت قوانین و آداب و رسوم مقرر در حقوق بین الملل آغاز می شود که اکثر آنها روشن و صریح هستند اما اسرائیل این را به رسمیت نمی شناسد و حتی نمی‌خواهد به صاحبان آن حق بدهد. از این رو باید به قوانین پایبند بود و از صبری که ماه رمضان می دهد، کمک گرفت.

حوزه: نظر شما درباره ارتباط ایران، عربستان و سایر کشورهای عربی و تأثیر آن بر منطقه چیست؟

ما خواستار اتحاد عربی و اسلامی بودیم، هستیم و خواهیم بود که شکلی از قدرت و عظمت را به ما می دهد؛ این قوم عرب و اسلامی باید همه آموزه های انسانی را برقرار کند و در مجموعه خود بگنجاند و این امری است که باید باشد. امیدواریم برای این مردمی که معتقد بودند انسان محور مکتب است، شاهد آشتی بیشتر و شفقت باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha