یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
تصاویر/ افتتاح بخش بین‌الملل سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم

در بخش بین الملل سی‌امین دوره نمایشگاه قرآن کریم موسسات فرهنگی و قرآنی از ۲۱ کشور جهان آثار و فعالیت‌های خود را به نمایش گذاشته اند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، بخش بین الملل سی‌امین دوره نمایشگاه قرآن کریم عصر روز دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ با حضور محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجج اسلام والمسلمین رمضانی دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع)، محمد مهدی ایمانی پور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سیدمفید حسینی کوهساری مسئول مرکز ارتباطات و امور بین الملل حوزه های علمیه کشور، جمعی از وزرا و نمایندگان برخی کشورها در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) تهران آغاز به کار کرد.

بیشتر بخوانید:

دعوت عمومی پایتخت نشینان به یک نمایشگاه | ساعت ۱۷ تا ۲۴ زمان قرار قرآنی

در بخش بین الملل سی‌امین دوره نمایشگاه قرآن کریم موسسات فرهنگی و قرآنی از ۲۱ کشور جهان از جمله عراق، انگلیس، پاکستان، عمان، فرانسه، روسیه، سنگال، لبنان و... به نمایش آثار و فعالیت‌های خود می پردازند.

هدف از تشکیل این بخش آشنایی مردم با مجموعه کارهای قرآنی در بُعد بین‌المللی و توجه بیشتر به آثار هنری قرآنی داخلی و دیگر کشورها است.

آستان مقدس حضرت قمربنی هاشم(ع) در این بخش ماکتی زیبا از حرم نورانی حضرت به نمایش گذاشته است که علاقه‌مندان می‌توانند از آن بازدید کنند. همچنین در این بخش تلاوت قرآن، مسابقاتی برای کودکان و تشکیل میزگردها و هم اندیشی صاحب نظران کشورهای مختلف رقم می‌خورد.

۲۱ کشور به بخش بین الملل نمایشگاه قرآن آمدند | روایت وزیر ارشاد از ۳۰ سال تلاش برای توسعه معارف قرآنی

روایت وزیر ارشاد از ۳۰ سال تلاش برای توسعه معارف قرآنی

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاح بخش بین المللی نمایشگاه قرآن پس از ابراز خوشحالی از مهیا شدن توفیق میزبانی از خواهران و برادران کشورهای اسلامی، گفت: ۳۰ سال است این نمایشگاه به عنوان مهم‌ترین و با شکوه‌ترین نمایشگاه قرآنی در سطح جهان اسلام است در شهر تهران برگزار می شود و امیدواریم به واسطه انقلاب اسلامی و برقراری نظام جمهوری اسلامی با رویش‌های گسترده‌ای در حوزه معارف قرآنی همراه باشیم.

وی ادامه داد: امروز در ایران صدها هزار حافظ قرآن، قاری قرآن و دانشمندان قرآنی در زمینه فعالیت ‌های قرآنی مشغول کار هستند. همچنین دانشگاه‌های مختلف، مدارس قرآنی و جلسات دینی رونق بسیار زیادی در کشور وجود دارد. در ایام ماه مبارک رمضان در بسیاری از مساجد جلسات جزء خوانی قرآن برگزار می شود.

به گفته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در سال های اخیر با رشد گرایش اسلام‌گرایی و ترویج فرهنگ قرآنی شاهد فعالیت‌هایی علیه آموزه‌های اسلام عزیز بودیم.

اسماعیلی در پایان گفت: در نمایشگاه بین‌المللی قرآن تلاش می شود با ایجاد همدلی مسلمین در صیانت از حریم قرآن کریم و اعتلای فرهنگ قرآنی گام‌های مؤثری برداشته شود.

۲۱ کشور به بخش بین الملل نمایشگاه قرآن آمدند | روایت وزیر ارشاد از ۳۰ سال تلاش برای توسعه معارف قرآنی

زمان بازدید از نمایشگاه قرآن

گفتنی است، سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «میخوانمت» تا ۲۶ فروردین‌ هر روز از ساعت ۱۷ تا ۲۴ در مصلای امام خمینی (ره) تهران پذیرای بازدیدکنندگان است.

مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور و نهادهای حوزوی هم دستاوردهای قرآنی در بخش های آموزشی، پژوهشی، تبلیغی و ... را در معرض دید بازدیدکنندگان نمایشگاه بین المللی قرآن قرار داده اند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha