چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024
خانم علاسوند

حوزه / عضو شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران گفت: امروز حوزه بیش از هر زمان دیگری به طلاب درس‌خوان و کُنشگر نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، خانم فریبا علاسوند عضو دفتر مطالعات و تحقیقات زنان حوزه علمیه قم، در نشستی که در دهه آخر ماه مبارک رمضان، در مدرسه علمیه حضرت زینب(س) میناب برگزار شد، ضمن عرض قبولی طاعات و عبادات روزه‌داران، خطاب به طلاب این مدرسه اظهار داشت: برای داشتن بینش سیاسی عمیق، روش تحلیلی تاریخ، تقویت متافیزیک تحلیل‌های تاریخ اجتماعی و پیدا کردن چهار چوب‌های قوی برای اندیشه های خود، نهج‌البلاغه را بخوانید و با آن اُنس بگیرید.

وی افزود: از بهترین مفاهیم نهج‌البلاغه برای شرح سخنان و مهم‌ترین شرح سخنوری"علامه جعفری" است که تا نزدیکی‌های پایان خطبه‌های نهج البلاغه موفق به شرح آن شده است.

امروز حوزه‌ به طلاب درس‌خوان کُنشگر نیاز دارد


عضو شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران، خاطرنشان کرد: برای اینکه همیشه حرف آخر را بزنید و بهترین خودتان باشید و همیشه روی قله حرکت کنید، نهج‌البلاغه را بخوانید.

وی گفت: امروز حوزه بیش از هر زمان دیگری به طلاب درس‌خوان و کُنشگر نیاز دارد.

خانم علاسوند، با بیان اینکه در خطبه سوم نهج‌البلاغه شرح واقعه اینکه چه چیزی رخ داد تا امیرالمومنین(ع) به اینجا رسید و قضیه خلافت امام علی(ع) را بیان می‌کند، ادامه داد: شما می‌دانید که حضرت امیر(ع) به دنبال خلافت نبود، دنبال امامت بود، بعد از رحلت رسول‌خدا(ص) امامت جامعه تبدیل به خلافت شد و این نقطه شروع بزرگ‌ترین انحراف در تاریخ اسلام است.

امروز حوزه‌ به طلاب درس‌خوان کُنشگر نیاز دارد

عضو شورای سیاست گذاری حوزه‌های علمیه خواهران خاطرنشان کرد: کسی که حاکم جامعه است، دو محور دارد، باید فضیلت و دانش و هم اخلاق داشته باشد، در اصول کافی نیز روایتی هست که امام رضا(ع) می‌فرمایند: امام از مادر مهربان‌تر و از پدر دلسوزتر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha