پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
کد خبر: 1082671
۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۲
امام جمعه همدان

حوزه / امام جمعه همدان با بیان اینکه قوام جامعه وابسته به اقتصاد و عدالت است، گفت: صرف وجود ثروت برای قوام جامعه کافی نیست، بلکه از نظر اسلام توزیع عادلانه ثروت نیز مهم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، امروز در خطبه‌های نماز جمعه همدان، با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا، اظهار داشت: آموزه‌های قرآن کریم، قوام‌بخش جان انسان‌ها و جامعه است.

وی با بیان اینکه قوام جامعه وابسته به اقتصاد و عدالت است، گفت: قانونی که مجلس تصویب می‌کند باید بر اساس قوانین الهی باشد، بنابراین عدالت هم قوام جان انسان و هم جامعه است و مسأله حجاب هم در همین راستای احکام الهی است که عدم تحقق آن منجر به عدم تحقق نظام عادلانه خواهد شد.

امام جمعه همدان، با بیان اینکه از نظر قرآن کریم ربا از مظاهر ظلم در جامعه است، خاطرنشان کرد: جامعه رباخوار یک جامعه معوج است و فردی که رباخوار است مانند انسان مست، انسانی سست است.

وی با تأکید بر اینکه زندگی مطلوب در جایی محقق می‌شود که اقتصاد جامعه، اقتصاد سالمی باشد، اظهار کرد: در جامعه باید ثروت تولید و البته به درستی توزیع شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، افزود: صرف وجود ثروت برای قوام جامعه کافی نیست، بلکه از نظر اسلام توزیع عادلانه ثروت نیز مهم است.

وی با بیان اینکه در توزیع صحیح ثروت هم دولت و هم مردم موثر هستند، گفت: در این عرصه کوتاهی یکی از این دو رکن، باعث می‌شود جامعه دچار سستی شود.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، با اشاره برخی حواشی در هفته گذشته، خاطرنشان کرد: یکی از معضلات در کشور ما، تحلیل‌ها و تفاسیر غیر واقعی است.

وی با تأکید بر اینکه در دوره‌های مختلف، مقام معظم رهبری از رأی مردم به هر گروه و جناحی که بوده، حمایت کردند و همواره به حضور حداکثری تأکید داشته و دارند، اظهار کرد: مسأله رفراندوم سازوکار قانونی خود را دارد، اما برخی از مسائل همانند احکام الهی، قابل رأی گذاشتن نیست.

امام جمعه همدان، تصریح کرد: امام خمینی(ره) که میزان را رأی مردم می‌دانستند، وقتی یکی از احزاب قصاص را زیر سئوال برد، فرمودند افرادی که حکم الهی را زیر سؤال ببرند، مرتد هستند.

وی با اشاره به اقامه نماز عید فطر در سراسر کشور، بیان کرد: طبق فتوای رهبر معظم انقلاب، بهتر است در هر شهر در شرایط خاص یک نماز به صورت منسجم برگزار شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha