یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
جاسم عبادی

حوزه / امام جمعه شهر چمران با بیان اینکه وضعیت امروز خوزستان حاصل وجود مدیران ناکارآمد، سفارشی و پروازی است، گفت: انتظارات مردم خوزستان از دولت انقلابی هنوز برآورده نشده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، حجت‌الاسلام جاسم عبادی، امام جمعه شهر چمران امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر چمران با تبریک فرا رسیدن عید سعید فطر اظهار داشت: از سخنان معصومان(ع) چنین استفاده می‌شود که روز عید فطر، روز گرفتن مُزد است، لذا در این روز مستحب است که انسان بسیار دعا کند و به یاد خدا باشد و روز خود را به بطالت و تنبلی نگذراند و خیر دنیا و آخرت را بطلبد.

وی افزود: هر عید فطری، برای انسان مسلمان مومن، می‌تواند یک روز عید حقیقی باشد، عید سعید فطر روز شروع دوباره زندگی معنوی و روحی است، مثل بهار برای گیاهان و درختان، نماز روز عید فطر نیز شکرانه نعمت الهی در ماه مبارک رمضان است.

امام جمعه شهر چمران، با اشاره به سفر قریب‌الوقوع رییس جمهور به استان خوزستان، عنوان کرد: رئیس جمهور در همان ایام تبلیغات اعلام کرده بود که نگاه ویژه‌ای به استان خوزستان خواهد داشت و اعلام شد که استانداری خوزستان ویژه خواهد بود، اما متأسفانه تا به امروز از این ویژه بودن استان خوزستان چیزی عائد مردم نشده، البته این موضوع به معنای این نیست که کاری انجام نشده و نباید بی‌انصافی کنیم.

حجت الاسلام عبادی ادامه داد: رئیس جمهور باید بداند هنوز انتظارات مردم استان خوزستان از دولت انقلابی محقق نشده و مردم استان خوزستان به این دولت مردمی امید دارند، چرا که رییس‌ جمهور را فردی مومن، دلسوز، مردمی و دغدغه‌مند می‌دانند و الحمدلله همه مردم شاهد هستند که ایشان در میدان کار جهادی تلاش می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: شاهد هستیم که استاندار خوزستان نیز به صورت شبانه‌روزی پیگیر مشکلات و مسائل مهم استان خوزستان است که قابل تقدیر است، همچنین جا دارد به‌خاطر دغدغه رییس جمهور نسبت به مردم استان خوزستان و محرومیت‌های آن مراتب تقدیر و تشکر را از وی داشته باشیم.

امام جمعه شهر چمران متذکر شد: متأسفانه از سفر اول رییس جمهور به علت عدم برنامه‌ریزی دقیق چیز خاصی در استان شاهد نبودیم و می‌شود گفت که استان خوزستان نسبت به سایر استان‌ها عقب افتاده که انتظار می‌رود در این سفر عقب‌ماندگی‌های موجود جبران شود.

حجت الاسلام عبادی تصریح کرد: در این سفر باید با هم‌اندیشی با دلسوزان و نخبگان استان چند اولویت مشخص شود و بر اساس این اولویت‌ها کار را به پیش برد، همه تصمیم‌گیران برای استان باید تحقیق کنند چرا استان خوزستان با این همه ظرفیت مادی و معنوی و این همه ثروت و امکانات، این چنین دارای عقب‌ماندگی است و این همه نارضایتی و گله‌مندی در بین مردم وجود دارد؟

وی تأکید کرد: تا علت عقب‌ماندگی‌ها و محرومیت‌های استان مشخص و علاج نشود، هرکاری که صورت بگیرد ما را به نتیجه مطلوب نخواهد رساند، استان خوزستان قلب تپنده اقتصاد ایران اسلامی است و این همه فقر و محرومیت زیبنده این استان نیست و مردم استان خوزستان امیدوارند مدیران ناکارآمد، سفارشی و پروازی از استان برچیده شوند و میدان برای جوانان مؤمن، انقلابی و کارآمد باز شود.

امام جمعه شهر چمران یادآور شد: وضعیت امروز استان خوزستان و مسجدسلیمان به عنوان شهر اولین‌ها، شوش و شوشتر با آن همه قدمت تاریخی، آبادان و خرمشهر قهرمان و بندر ماهشهر با این همه صنایع، در خور شأن و نام آنها نیست و نشانه وجود مدیران نالایق و ناکارآمد است.

حجت الاسلام عبادی خاطرنشان کرد: هرگز زیبنده نیست شهرستان بندر ماهشهر به عنوان قطب صنعت پتروشیمی کشور، بیش از ۲۳ هزار بیکار داشته باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha