شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
کنگره

بانوان طلبه پارسیان در چهارمین جلسه کارگاه آشنایی با فنون نگارش مقالات ISI در حوزه زن و خانواده در فضای مجازی شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در هرمزگان، چهارمین جلسه کارگاه آشنایی با فنون نگارش مقالات ISI در حوزه زن و خانواده در فضای مجازی به میزبانی مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) پارسیان استان هرمزگان برگزار شد.

خانم فائزه سادات طباطبایی در این کارگاه با اشاره به اینکه در انجام مصاحبه نکاتی لازم است، گفت: آشنایی ابتدایی با روحیات مصاحبه شونده، ایجاد شرایط اولیه برای جلب اعتماد و رعایت احترام کامل با مصاحبه‌شونده، ایجاد فضای مناسب در بیان مطالب از سوی مصاحبه شونده، تنظیم روند سؤالات به صورت منطقی، ایجاد شرایط یکسان برای مصاحبه شوندگان و ثبت و ضبط کلیه مطالب بیان شده توسط مصاحبه‌شونده نیاز است.

مدرس دانشگاه ادامه داد: در مواقعی که مصاحبه‌شوندگان در مناطق مختلف پراکنده باشند و قابل دسترسی به همه آنها برای محقق نباشد، از روش مصاحبه نمی توان استفاده کرد و استخراج اطلاعات و تجزیه و تحلیل آنها در روش پرسشنامه به مراتب سهل تر از مصاحبه است و همچنین تعدد مصاحبه گران در مصاحبه، تفاوت دیدگاه‌ها و برداشت‌ها را به همراه دارد که جمع بندی و استفاده از آن مشکل خواهد بود.

طباطبایی با بیان مراحل تحقیق در روش مصاحبه افزود: در این روش انتخاب مسئله تحقیق، مطالعه اجمالی و تامل و دقت پیرامون موضوع، ارائه مدل نظریه تحقیق، ارائه فرضیه تحقیق، ارائه مدل کاربردی تحقیق، تنظیم نظام سوالات جهت مطالعه، انتخاب افراد جهت مصاحبه، تجزیه و تحلیل داده ها و جمع بندی و نتیجه گیری لازم است.

وی اظهار کرد: در روش پرسشنامه محقق سعی میکند از طریق طرح سؤالات کتبی از افراد مختلف اطلاعات لازم را به دست آورد و این روش نیز عمدتاً در تحقیقات علوم اجتماعی می توان استفاده کرد.

مدرس دانشگاه اظهار کرد: چارچوب کلی روش پرسشنامه با روش مصاحبه مشترک است جز در مواردی که در روش مصاحبه محقق با تنظیم پرسشنامه بر اساس اصول ذکر شده سؤالات مورد نظر خود را برای افراد خاص ارسال می کند و نسبت به نتایج حاصله از آن تجزیه و تحلیل و در نهایت جمع بندی خود را انجام می دهد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مهدی IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
    0 0
    ای اس ای دروازه نگارش مقاله برای تامین دیتای غرب و تسهیل راه جهانی شدن گلوبال....