جمعه ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ |۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 14, 2024
ساوه

حوزه/ به همت معاونت فرهنگی موسسه آموزش عالی حوزوی ریحانة الرسول (س) و طلاب جهادی این مؤسسه، مراسم گرامیداشت مقام معلم و روز شهادت استاد مطهری برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، پیش از ظهر امروز مراسم بزرگداشت سالروز شهید مطهری و مقام معلم در موسسه آموزش عالی حوزوی ریحانة الرسول(س) با حضور اساتید و کادر برگزار شد.

در این مراسم خانم نجیبه کرمی مدیر موسسه آموزش عالی حوزوی ریحانة الرسول(س) ضمن تبریک روز معلم به اساتید با اشاره به نامگذاری روز ۱۲ اردیبهشت به نام روز معلم و گرامیداشت سالروز شهادت استاد مطهری، اظهار داشت: تناسب زیادی میان روز معلم با استاد مطهری وجود دارد، زیرا شهید مطهری تمام عمر خود را در راه آموختن و توسعه دانش صرف کرد و در این راه به شهادت رسید.

وی افزود: تمام کتب استاد مطهری در سال‌های قبل از انقلاب و سخنرانی‌های ایشان حاصل اندیشه و تفکر استاد مطهری است که امروز نیز چراغ راه طالبان علم می‌باشد.

مدیر موسسه آموزش عالی حوزوی ریحانة الرسول(س) با اشاره به اینکه معلمین انسان‌های بزرگی هستند، گفت: معلمان همچون پیامبران در میان امت هستند که با راهنمایی و هدایت ‌تلاش دارند تا قافله‌ای را که نیاز به راهنما دارد، به سر منزل مقصود برسانند.

در پایان حجت الاسلام و المسلمین سالاری با بیان اینکه "علم ماهیتی دارد شبیه ایمان" ابراز کرد: علم و ایمان از نور هستند و هرچند کم یا زیاد باشند، بازهم موجب هدایت می‌شود. ‌

بیان خاطرات و توصیه‌های علمی توسط اساتید حوزه علمیه سطح سه، قرائت متن ادبی در وصف اساتید و بزرگداشت مقام معلم توسط یکی از طلاب و تقدیم لوح تقدیر و هدیه به اساتید از برنامه‌های دیگر این مراسم بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha