سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 21, 2024
خانم عامری

معاون پژوهش مدرسه علمیه الزهرا (س) کیش گفت: معلمین همیشه در تلاش هستند تا با فداکاری و از خود گذشتگی، انسان‌های زمان خویش را به سمت نور هدایت کنند.

خانم وحیده عامری، معاون پژوهش مدرسه علمیه الزهرا (س) کیش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در هرمزگان، ضمن عرض تبریک فرا رسیدن روز بزرگداشت معلم بیان کرد: انبیاء که به فرموده پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) معلمین بزرگ‌اند، همیشه در تلاش بودند تا با فداکاری و از خود گذشتگی، انسان‌های زمان خویش را به سمت نور هدایت کنند و واسطه‌ای بر دعای" اللهم اخرجنی من ظلمات الوهم و اکرمنی بنور الفهم" باشند.

وی افزود: بنابراین معلمی نه تنها شغل، بلکه هدیه‌ای الهی‌ست که روزی آن‌ها گردیده تا منبع نور و هدایت باشند، مقام معلمی آنچنان مرتبه‌ای دارد که حضرت علی (ع) می‌فرمایند"به احترام پدر و معلمت از جای برخیز، هرچند فرمان روا باشی".

عامری در پایان تصریح کرد: معلمین و اساتید بزرگوار که با مهربانی و صبوری، برنامه‌ریزی مدون، به کار بستن اصول روان‌شناختی و روان‌شناسی، ایجاد انگیزه در طلاب و دانشجو و دانش‌آموز که آن‌ها را مترصد آموختن می‌کنند، تقویت ایمان و پرهیزکاری تعلیم دیدگان در کنار آموزش موجب تربیت نیروهایی مفید و اثرگذار شده و با فداکاری در ساختن جامعه‌ای فعال و سالم، موثرترین نقش را ایفا می‌کنند و بسیار مورد تکریم هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha