سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
کد خبر: 1084503
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۱
اراک

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان مرکزی گفت: اساتید الگو های عملی طلاب هستند که از لحاظ اخلاق و رفتار و منش طلبگی می‌توانند در زندگی آنان بسیار تأثیر گذار باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، پیش از ظهر امروز مراسم بزرگداشت شهید مطهری(ره) و مقام استاد با حضور اساتید در مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) اراک برگزار شد.

خانم فرخی مدیر مدرسه علمیه فاطمة الزهرا(س) اراک ضمن تبریک این هفته، اظهار داشت: از وظایف مهم اساتید، تربیت طلاب با انگیزه قوی طلبگی است که مؤدی به آداب طلبگی و دیندار به معنای واقعی باشند.

در ادامه خانم وکیلی مدیر حوزه علمیه خواهران استان مرکزی، ضمن اشاره به آیه ۳۱ سوره بقره، تصریح کرد: اولین معلم انسان خداست و همه انسان‌ها بر اساس آیات و قوانین قرآن تحت تعلیم و تربیت خداوند قرار دارند و قلم، بیان، استاد و کتاب نیز زمینه‌های تعلیم هستند.

وی به مقام علمی و جایگاه اخلاقی و زندگی شهید مطهری اشاره کرد و گفت: شهید مطهری الگوی شایسته اساتید در تمامی حوزه‌های علمی و اخلاقی است.

وکیلی ضمن تبریک روز معلم، یادآور شد: انتخاب عنوان طلبگی و قرار گرفتن در منصب استادی بسیار با ارزش است و استاد دارای مسئولیت و تعهدات عظیمی نسبت به جامعه خواهد بود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان مرکزی، اساتید را الگو های عملی طلاب دانست و اظهار کرد: از لحاظ اخلاق و رفتار و منش طلبگی اساتید می‌توانند در زندگی طلاب بسیار تأثیرگذار باشند.

وی در خاطرنشان کرد: اساتید باید در تهذیب نفس و خودسازی خود در مرحله اول تلاش و کوشش نمایند و سپس این فضائل را به طلاب انتقال دهند.

اساتید حوزه الگوهای علمی طلاب هستند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha