شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
محلات

حوزه/ نشست سیاسی بصیرتی با عنوان «شناخت مسائل روز» در مدرسه علمیه فاطمیه (س) محلات برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، به همت معاونت فرهنگی و بسیج طلاب مدرسه علمیه فاطمیه(س) صبح امروز نشست سیاسی بصیرتی با حضور محمد جواد یاری کارشناس مسائل سیاسی سپاه ناحیه استان مرکزی در این مدرسه برگزار گردید.

یاری با بیان این که آنچه قدرتمندترین فرد تاریخ، حضرت علی(ع) را خانه نشین کرد عدم تحلیل سیاسی در بین عامه مردم بود، گفت: مردم آن زمان به همه اصول دینی و اعتقادی خود پایبند بودند اما چون قدرت تحلیل مسائل روز و سیاست را نداشتند فریب می خوردند و در زمان های سخت پشت امام زمان خود را خالی می کردند.

وی ادامه داد: مردم این زمان با جنگ ترکیبی رو برو هستند که مهم ترین آنها جنگ شناختی است؛ جنگی که اکنون در جامعه ما وجود دارد و مرکز تقابل حق و باطل می باشد. در جنگ شناختی به مخاطب القا می شود آن طور که می گویم باش و همانگونه عمل کن و این امر تنها با هدف قرار دادن جهل و نادانی مخاطب محقق می شود.

کارشناس سیاسی خاطرنشان کرد : همانطور که امروز دشمن بر روی قشر خاکستری کار می کند و افراد شکاک و مردّد را به سوی خود جذب می کند ما هم باید فعالیت خود را در این زمینه گسترش دهیم. در جنگ شناختی دشمن واقعیات را وارونه جلوه می دهد و حس سرخوردگی و پوچ انگاری را در بین مردم رواج می دهد، به طوری که به هیچ وجه نکات مثبت پیرامون خود را نمی بینند.

وی در ادامه طلاب را به جهاد تبیین دعوت کرد و از آنان خواست در عرصه های اجتماعی به بیان مسائل روز بپردازند.

بی بصیرتی مردم علی(ع) را خانه نشین کرد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha