یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی

حوزه/ مسئول مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه گفت: پیشنهاد این است که نظام وظیفه،آموزشی‌های نظامی را دنبال کرده و دوره‌های آموزشی و مهارتی توسط حوزه دنبال شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حسین رفیعی، امروز در نشست مسئولان نظام وظیفه با مسئولین مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه که در سالن جلسات آیت الله حائری مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برگزار شد، اظهار کرد: طلبگی دارای رسالت، هویت و ثمرات مشخص است.

وی با اشاره به اینکه علم و معنویت هویت اصلی یک طلبه است، مطرح کرد: در عصر انقلاب اسلامی قدرت تشخیص، قدرت انتخاب و بصیرت جزو مکمل‌های هویت طلاب هستند.

مسئول مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه با بیان اینکه مدارس علمیه و حوزه‌های علمیه در این نقش طلاب باید سرمایه گذاری کنند، عنوان کرد: باتوجه به اینکه طلاب در جامعه باید نقش آفرینی کرده و نماینده دین باشند، تقویت این نقش طلاب رویکرد اصلی حوزه است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سامانه امریه موجب یکپارچگی بوده و بسیاری از مسائل را رفع کرده است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه همکاری مطلوبی با نظام وظیفه شکل گرفته است که امیدواریم در سال‌های پیش رو شاهد تقویت هرچه بیش‌تر آن باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی از برگزاری دوره‌های آموزشی برای طلاب یاد کرد و گفت: اگر بتوانیم دوره‌های آموزشی، مهارتی، معرفتی و بصیرتی را با همکاری حوزه و نظام وظیفه انجام دهیم شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود.

وی افزود: پیشنهاد این است که نظام وظیفه آموزشی‌های نظامی را دنبال کرده و دوره‌های آموزشی و مهارتی توسط حوزه دنبال شود.

مسئول مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه با بیان اینکه در این قالب می‌توان مدت زمان دوره آموزشی را نیز کاهش داد، تصریح کرد: یکی از وظایف ما نظارت بر امریه شدن سربازان هستیم که چگونه طلبه و یا سازمان‌ به وظایف خود عمل می‌کند.

وی با اشاره به اینکه هدایت‌گری‌ها، نظارت‌ها و ارزیابی‌ها بر طلاب امریه باید مستمر باشد، یادآور شد: در این راستا باید حرکتی به سمت سیاست‌های تشویقی و ایجابی داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان اینکه باید با هم‌افزایی و همکاری به دنبال حل مسائل باشیم، ابراز کرد: این همکاری و هم‌افزایی می‌تواند در آینده نتایج مطلوبی به همراه داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha