چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
شیخ محمد صنقور بحرین

حوزه/ جمعیت الوفاق اسلامی بحرین تأیید کرد که بازداشت تحریک آمیز شیخ محمد صنقور خطیب بزرگترین نماز جمعه بحرین، ابعاد بحران بین حاکم و مردم را آشکار کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، جمعیت الوفاق اسلامی بحرین طی بیانیه ای تأیید کرد که بازداشت تحریک آمیز شیخ محمد صنقور خطیب بزرگترین نماز جمعه بحرین، ابعاد بحران بین حاکم و مردم را آشکار کرد و بیانگر نظام فرقه گرای نفرت انگیز است که با آتش و آهن بر کشور حکومت می کند.

الوفاق اقدام عمدی مقامات بحرینی را به عنوان بخشی از مراحل احضار و تحقیقات برای ضربه زدن به مقام شیخ صنقور، کوچک کردن و تحقیر و توهین به وی محکوم کرد و گفت: به دنبال آخرین خطبه شیخ صنقور در نماز جمعه، احضار و توهین به وی صورت گرفت و شیخ از هیچ کوششی در مخالفت با عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل و حضور آن در وطن فروگذار نکرد.

این جمعیت افزود: عملکرد آل خلیفه از سال‌ها پیش فاقد عقلانیت، خرد و تعادل بوده و بدون منطق و قانون کشور را در دست گرفته و همه چیز را تحقیر کرده، تا جایی که وضعیت دیگر قابل تحمل نیست.

جمعی الوفاق تأکید کرد که بحرین نیاز به ساختن یک کشور واقعی دارد که قانون اساسی آن توسط مردم بحرین نوشته شده باشد و این تنها راه خروج از هرج و مرج، ظلم، خونریزی، خودکامگی و استکبار است، است.

الوفاق اسلامی بحرین آزادی فوری «شیخ صنقور»، احترام به شهروندان در وابستگی ها، افکار و عقایدشان، پایان دادن به تشدید توهین به نمادها و رهبران دین و مذاهب، بازگشت به عقل و گفت وگو و یافتن راه حلی برای بحران سیاسی را خواستار شد که سال ها در این کشور وجود دارد و باعث شد اکثریت مردم بحرین به دلیل ناسازگاری گروه اندک حاکم، قربانی آن شوند.

جمعیت الوفاق به رژیم حاکم بحرین پیام داد و گفت: پولی که به مزدوران از روابط عمومی و شبکه های رسانه ای و برخی نمایندگان و مقامات جامعه جهانی که به ارزان ترین قیمت خریداری می شود پرداخت می شود، هرگز بی گناهی و مشروعیت شما را ثابت نمی کند و راه حل این است که ابزار سرکوب را متوقف کنید و برای حل بحران های بزرگ اقدام کنید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha