شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
جلسه طلاب بیجاری مقیم قم

حوزه/ حجت الاسلام خورشیدی گفت: شرمنده مبلغان بیجاری مقیم قم هستیم و به دلیل مشکلات مالی نتوانسته ایم مهمانسراهایی برای حضور این عزیزان در منطقه فراهم کنیم؛ اما با همکاری نماینده طلاب و فضلای بیجار این مسئله امکان پذیر است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام علی خورشیدی در جلسه طلاب و فضلای بیجاری مقیم قم که امروز پدر این شهر مقدس برگزار شد اظهار داشت: امام جعفر صادق علیه السلام در روایتی به پنج ویژگی شیعیان اشاره کردند و گفتند: «إِنَّمَا شِیعَةُ جَعْفَرٍ مَنْ عَفَّ بَطْنُهُ وَ فَرْجُهُ وَ اشْتَدَّ جِهَادُهُ وَ عَمِلَ لِخَالِقِهِ وَ رَجَا ثَوَابَهُ وَ خَافَ عِقَابَهُ فَإِذَا رَأَیْتَ أُولَئِکَ فَأُولَئِکَ شِیعَةُ جَعْفَرٍ / شیعه جعفری کسی است که: حلال خور و پاکدامن، در جهاد سرسخت باشد، برای رضای خدای خود کار کند، به پاداش الهی امیدوار و از مجازات او بترسد. این چنین افرادی شیعیان جعفری هستند».

وی ضمن تبریک دهه کرامت، ابراز داشت: هجرت حضرت فاطمه معصومه (س)، هجرتی تمدن ساز بود و با آن هجرت، شهر مقدس قم را برای انقلاب آخرالزمانی مهیا نمود.

امام جمعه بیجار با اشاره به اینکه میان تمدن اسلامی و تمدن مسلمین تفاوت است، خاطرنشان ساخت: خلاقیت، نوآوری، فرهنگ‌باوری، اخلاق مداری، شکوفایی استعدادها و ... از ویژگی های تمدن اسلامی است؛ اما در تمدن مسلمین این مسائل وجود نداشت.

شرمنده مبلغان بیجاری مقیم قم هستیم

حجت الاسلام خورشیدی بیان داشت: برای به وجود آمدن تمدن اسلامی، انسان های خاص باید سرکار آمده و از اشخاصی ساخته است که وارسته باشند.

وی اظهار داشت: توسعه کمّی و کیفی فرهنگ اسلامی، حاکمیت سیاسی اسلام، شکل گیری منطق تولید مبتنی بر منطق وحی و تولید علم بر پایه ابزارهای نو و کارآمد از خروجی های تمدن اسلامی است.

امام جمعه بیجار در بخش دیگر از سخنان خود ابراز داشت: در مدت یکسالی که به عنوان امام جمعه بیجار منصوب شدم، فعالیت های گوناگونی انجام شده که از جمله آن، شناسایی آسیب ها و معضلات بوده است.

حجت الاسلام خورشیدی ادامه داد: هیئتی اندیشه ورز برای حل معضلات و مشکلات بیجار راه اندازی شده تا بتوانیم از این معضلات، بکاهیم.

سخنران این جلسه بیان داشت: بحمدالله افزایش ۱۰ درصدی مردم را برای حضور در نمازجمعه در طول این مدت داشته ایم؛ اما راضی به وضع موجود نیستیم و متأسفانه زیرساخت های ما برای مکان نمازجمعه و برگزاری برنامه های فرهنگی نیز بسیار ضعیف است.

شرمنده مبلغان بیجاری مقیم قم هستیم

وی اظهار داشت: پیگیری برای استقرار بنیاد علوی در شهرستان بیجار برای انجام فعالیت های زیرساختی، فعالیت در فضای مجازی برای ارائه فعالیت ها و گزارشات به مردم، پیگیری تقویت حضور طلاب جدیدالورود، پیگیری برای حضور فضلا در منطقه به عنوان مبلغ طرح هجرت و ... از جمله برنامه های ما در طول این مدت بوده است.

امام جمعه بیجار ابراز داشت: امروز فضا برای حضور فضلا به عنوان امام جمعه در شهرهایی که امام جمعه ندارند، فراهم است و از حضور شما استقبال می کنیم.

حجت الاسلام خورشیدی خاطرنشان ساخت: شرمنده مبلغان بیجاری مقیم قم هستیم و به دلیل مشکلات مالی نتوانسته ایم مهمانسراهایی برای حضور این عزیزان در منطقه فراهم کنیم؛ اما با همکاری نماینده طلاب و فضلای بیجار این مسئله امکان پذیر است.

امام جمعه بیجار در پایان به سوالات طلاب و فضلای بیجاری پاسخ داد.

شرمنده مبلغان بیجاری مقیم قم هستیم

همچنین در این جلسه، حجت الاسلام سید موسی محمودی، نماینده طلاب و فضلای بیجار نیز ضمن خیرمقدم به طلاب، فضلا و مهمانان، اظهار داشت: از امام جمعه بیجار خواستاریم کنگره آیت الله فاضل گروسی را در منطقه برگزار نماید تا معرفی مناسبی از این عالم بزرگوار انجام گیرد.

وی در بخش دیگر از سخنان خود ابراز داشت: امروز متأسفانه پیرترین و کمترین جمعیت در استان کردستان برای شهرستان بیجار بوده و زنگ خطری است که باید برای این مسئله تمهیداتی اندیشیده شود.

نماینده طلاب بیجار خاطرنشان ساخت: راه اندازی کارگروه های فرهنگی برای حضور میدانی و علمی برای کاهش معضلات اجتماعی از ضروریاتی است که حتما مثمرثمر خواهد بود.

حجت الاسلام محمودی بیان داشت: مسائلی همچون طلاق، خودکشی، اعتیاد و ... از دیگر معضلاتی است که با آن مواجه بوده و با کارگروه های فرهنگی می توان برای حل این مشکلات، برنامه ای ارائه داد.

وی اظهار داشت: حل مشکلات اسکان مبلغان اعزامی از قم از جمله درخواست های ما از امام جمعه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha