پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ |۲۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 6, 2024
علامہ سید جواد نقوی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید جواد نقوی گفت: سرچشمه همه مشکلات مسلمانان ظلم پذیری، ذلت پذیری و بردگی است. به همین دلیل ​​امپریالیسم سالها بر آنان حکومت کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین سید جواد نقوی مدیر حوزه علمیه جامعه عروه الوثقی در گردهمایی بزرگی که به مناسبت سی و چهارمین سالگرد امام خمینی در پارک نشتر کراچی برگزار شد، گفت: امام راحل مردی جهانی و آرمانی بود. ایشان وقتی مشکلات مسلمانان را بررسی کرد به این نتیجه رسید که سرچشمه همه مشکلات ظلم پذیری، ذلت پذیری و بردگی است. به همین دلیل شاه و امپریالیسم سالها بر آنان حکومت کردند. امام خمینی فرمول آزادی را به جهانیان ارائه کرد اما متاسفانه رهنمودهای ایشان فقط به ایران نسبت داده شد.

حجت الاسلام و المسلمین نقوی اظهار داشت: نجات و پیروزی پاکستان در پیروی از اندیشه و سیره امام خمینی است. پاکستان یکی از قوی ترین و پرانرژی ترین کشور های جهان است اما امروز بخاطر نبود ایدئولوژی، الگوی آزادی و رهبری دچار بحران های سیاسی و اجتماعی شده است.

وی در ادامه گفت: امام راحل هفت پیام به مردم پاکستان داده است از جمله از آنان آگاهی از اسلام واقعی، اتحاد میان مردم، اظهار بیزاری از نیروهای شیطانی، دوری از افرادی که خودشان را انقلابی نشان می دهند، حضور در عرصه میدان، خودکفایی، روی گردانی ار فرهنگ غرب و ولایت فقیه می باشد.

وی تاکید کرد: انقلاب اسلامی با همین تفکرات به وجود آمد و امپراطوری چند هزار ساله شاه را سرنگون کرد.

وی انقلاب اسلامی را جهانی دانست و تصریح کرد: همانطور که اسلام حجازی نیست بلکه جهانی است، این انقلاب نیز فقط ایرانی نیست بلکه متعلق به جهان اسلام است.

در این گردهمایی بزرگ، مفتی مکرم محمودی قادری از اداره منهاج القرآن، حجت الاسلام و المسلمین جواد نوری عضو هیئت ائمه مساجد و علمای امامیه پاکستان، مولوی محمود الحسینی از جمعیت علمای اسلام، مولوی منظرالحق تهانوی نیز سخنرانی کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha