شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
مرتضی کرامتی

حوزه/ رئیس اداره مجامع و همایش‌های پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران کشور، با تأکید بر مسئله محور بودن آثار پژوهشی برای شرکت در این مسابقه، گفت: پژوهش‌های مسئله محور، موضوعاتی چالش برانگیز می‌خواهد و اقبال عموم به کارهای تکراری یا نظری کم است، پس باید دید چه مسئله‌ای در شهر یزد اولویت دارد تا روی آن مسئله کار شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یزد، مرتضی کرامتی رئیس اداره مجامع و همایش‌های پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران کشور، عصر امروز در نشست مجازی و توجیهی مسابقات گروهی رشد، با اشاره به شروع برگزاری آن، اظهار داشت: وجه تمایز مسابقه رشد با دیگر مسابقات پژوهشی در گروهی بودن این مسابقه و اصل بر خِرد جمعی است.

وی افزود: در این مسابقه علاوه بر بخش عمومی، بخش ویژه هم وجود دارد که هر ساله محورهایی برای این بخش در نظر گرفته می‌شود که دارای امتیاز ویژه‌ای برای شرکت کنندگان در این عرصه است.

رئیس اداره مجامع و همایش‌های پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران کشور، گفت: در حال حاضر بحث برنامه پنج ساله حوزه علمیه خواهران است و هدف مسابقه رشد ارتقاء کمی و کیفی آثار پژوهشی طلاب برای پیشبرد هدف پنج ساله است، بنابراین ما باید در سال ۱۴۰۴ خلق اثر داشته باشیم.

کرامتی، با تأکید بر مسئله محور بودن آثار پژوهشی برای شرکت در این مسابقه، بیان کرد: پژوهش‌های مسئله محور، موضوعاتی چالش برانگیز می‌خواهد و اقبال عموم به کارهای تکراری یا نظری کم است، پس باید دید چه مسئله‌ای در شهر یزد اولویت دارد تا روی آن مسئله کار شود.

وی با ارائه آماری از سه دوره اخیر جشنواره رشد، گزارشی از آمار طلاب شرکت کننده یزدی در این مسابقه بیان کرد و یادآور شد: حضور طلاب از هر رده سنی در این مسابقه بلامانع است، از سیکل تا سطح چهار حوزه می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند و حضور در این مسابقه ثمرات زیادی برای فرد دارد که در بستر چند ساله اتفاق خواهد افتاد.

رئیس اداره مجامع و همایش‌های پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران، با اشاره به تمدید ثبت نام اولیه این مسابقه تا ۳۰ خرداد ۱۴۰۲، اظهار کرد: طلاب برای ثبت نام مراحل را به این ترتیب انجام دهند، تشکیل گروه، ثبت نام اعضای گروه، انتخاب موضوع و نگارش چکیده‌ای از اثر، البته چنانچه دبیر اقدام به ثبت نام کند مراحل بالا حاکم است.

کرامتی، تصریح کرد: اگر مدرسه ثبت نام کند، سامانه پیوست می‌خواهد که می‌توانند طرح را پیوست کنند و توصیه بنده ثبت نام توسط دبیر گروه است و پس از ثبت نام اولیه در بازه زمانی تابستان فرصت دارند که نسبت به نگارش و ارسال مقاله اقدام نمایند.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha