چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024
تبریز

حوزه/ دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان زنجان بر ضرورت توجه به تذکر لسانی در جامعه تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، حجت‌الاسلام سجاد ناصر، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان زنجان امروز در کارگاه آموزش مقدماتی امر به معروف و نهی از منکر ویژه پرسنل گنبد سلطانیه، عنوان کرد: با توجه اینکه احیای امر به‌ معروف و نهی از منکر از مهم‌ترین اقدامات فرهنگی است، فعالیت‌های ایجابی و سلبی باید توأم و به تناسب در حوزه امر به معروف و نهی از منکر اجرایی شود.

وی با تأکید بر ضرورت توجه به تذکر لسانی در جامعه، ادامه داد: وظیفه آحاد مردم نهی کردن و تذکر دادن به کسی است که منکری را در جامعه انجام می‌دهد و وظیفه حاکمیت نیز برخورد با منکر است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان زنجان با توضیح اینکه اگر معروف را به طور گسترده در سطح جامعه رواج دهیم خود به خود منکرات کمرنگ خواهد شد، ادامه داد: ترویج و اشاعه فریضه امر به معروف و نهی از منکر عاملی مهم در راستای ایجاد سلامت روحی و روانی در جامعه است.

وی با یادآوری اینکه وظیفه ما در جامعه در قبال منکر نیز تذکر دادن است، متذکر شد: به فرموده رهبر معظم انقلاب تذکر لسانی اثرگذار است و باید این تذکرات توسط افراد تکرار شود.

حجت‌الاسلام ناصر خاطرنشان کرد: حجاب یادگار حضرت فاطمه زهرا (س) است که مردم ایران اسلامی به‌خصوص بانوان مومنه و متدین این یادگار را حفظ کرده و خواهند کرد.

در ادامه این کارگاه سیدسعید صفوی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان نیز گفت: هر کشوری قوانین خود را دارد و یکی از قوانین کشور ایران، رعایت حجاب است که همه شهروندانش باید آن را رعایت کنند و این رعایت به دلیل قانون شهروندی و قانون اساسی است. همه ملزم به احترام در رعایت قوانین حجاب هستند.

وی افزود: شیوه امر به معروف و نهی از منکر به گردشگران باید درست باشد. هدف از امر به معروف و نهی از منکر تغییر رفتار و جلوگیری از منکر در جامعه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha