دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
نشست خبری سازمان تبلیغات

حوزه/ مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: جهاد تبیین عزم همگانی می‌خواهد و داشته‌هایی که مثل روز روشن است باید برای نسل جوان تبیین شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت الاسلام سید رضا افتخاری مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد بعد از ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی و روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی برگزار شد، اظهار داشت: اهمیت تبلیغ به اندازه‌ای مهم است که خداوند در قرآن کریم به پیامبر خود می‌فرماید: اگر آنچه را برتو نازل کردیم تبلیغ نکنی، در واقع رسالت خود را انجام نداده‌ای.

حجت الاسلام افتخاری با بیان اینکه مبلّغ می‌تواند در امر تبلیغ دینی برای خود جایگاهی والا، برتر و ارزشمندی رقم بزند، گفت: مصداق بارز آن برای مبلّغ، تحقق کامل جهاد تبیین مد نظر مقام معظم رهبری است که هم‌افزایی و همکاری بیش از پیش را طلب می‌کند.

تحقق جهاد تبیین نیازمند عزمی همگانی است / تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی، ناشی از ژرف اندیشی امام خمینی(ره) بود

وی با بیان اینکه رسانه‌ها نیز باید به موضوع جهاد تبیین توجه ویژه داشته باشند، اظهار کرد: جهاد تبیین محورهای مختلفی را در برگرفته و باید به تمام ابعاد آن پرداخته شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد، با اشاره به اهمیت امید بخشی در جامعه، خاطرنشان کرد: پیشرفت‌ها و توسعه بخش‌های مختلف کشور باید برای تمام جامعه تبیین شود.

حجت‌الاسلام افتخاری گفت: جهاد تبیین عزم همگانی می‌خواهد و داشته‌هایی که مثل روز روشن است باید برای نسل جوان تبیین شود.

ضرورت تحقق جهاد تبیین در جامعه / طرح نهضت پیشرفت بانوان اجرا شد

وی تصریح کرد: سرعت پیشرفت کشور عالی بوده و در محورهای مختلف باید روشنگری داشته باشیم.

حجت الاسلام افتخاری با بیان اینکه در محورهای مختلف هدفگذاری‌هایی توسط سازمان تبلیغات اجرایی شده است، عنوان کرد: در محور حوزه هنری استان، بخش‌های مجازی، دارالقرآن‌ها و خانه‌های قرآن اقداماتی شکل گرفته که مجموعاً پیشرفت و حرکت رو به جلو در ابعاد مختلف را نشان می‌دهد.

وی از فعالیت ۶٠٠ هیئت مذهبی در استان خبر داد و یادآور شد: بیش از ۱٠٠٠ دارالقرآن در استان فعال است.

حجت الاسلام افتخاری به اجرای طرح مردمی نهضت پیشرفت بانوان در استان اشاره کرد و گفت: این طرح با تعمیم به استان نیز اجرایی شده است.

وی اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی، ناشی از ژرف اندیشی امام خمینی(ره) بوده و برکات زیادی برای کشور داشته است.

رهن و اجاره بالا، مهمترین مشکلات خانه‌های قرآنی

محسن رضایی مدیر دارالقرآن کریم تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد هم از صدور مجوز تأسیس ۲۸۰ خانه قرآنی شهری و روستایی در استان خبر داد و اظهار کرد: تعداد خانه‌های قرآنی استان به یک هزار و ۳۲۰ خانه افزایش یافته است.

تحقق جهاد تبیین نیازمند عزمی همگانی است / تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی، ناشی از ژرف اندیشی امام خمینی(ره) بود

وی از صدور مجوز قرآن و عترت برای پنج موسسه جدید خبر داد و گفت: کارگاه سبک زندگی اسلامی با مشارکت دارالقرآن کریم برگزار شده است.

وی با بیان اینکه ۷۵ درصد فعالیت‌های قرآنی توسط بانوان انجام می‌شود، یادآور شد: در همین خصوص هیات اندیشه‌ورز بانوان تشکیل شده است.

مدیر دارالقرآن کریم تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد، خاطرنشان کرد: دارالقران در راستای فعالیت‌های خود اقدام به برگزاری ۳۸ دوره تربیت معلم روخوانی و روانخوانی قرآن کریم کرده است.

رضایی با اشاره به موفقیت‌های قاریان و فعالان قرآنی استان در سطح کشور طی یکی دو سال اخیر، اظهار کرد: برای اولین بار دوره قرائت سطح ۶ قرآن کریم در سطح استان برگزار شده است.

وی از برگزاری طرح سه‌شنبه‌های قرآنی در روستاهای استان خبر داد و گفت: شوراهای قرآنی در روستاها و بخش‌ها راه‌اندازی می‌شوند.

مدیر دارالقرآن کریم تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد، به تشریح مهمترین مشکلات خانه‌های قرآنی در سطح پرداخت و خاطرنشان کرد: رهن و اجاره بالا مهمترین مشکلات خانه‌های قرآنی است که با آن روبرو هستند.

پایان پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha