شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
تصاویر/ مراسم گرامیداشت شهدای هفتم تیر  و هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی در ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام محمدپور گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پیرو مکتب اهل بیت است و مبارزه با ظالم برای ما ملاک است و بزرگترین مظهر ظلم امروز نظام فاسد و استکباری آمریکا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت‌الاسلام علی محمدپور معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری آذربایجان غربی، امروز در مراسم بزرگداشت فاجعه تروریستی هفتم تیر ماه و هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی که در مسجد لطفعلی خان ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: همانطور که مقام معظم رهبری فرموده‌اند، یاد شهداء کمتر از شهادت نیست و بزرگترین دلیل آن حادثه کربلا است.

وی در ادامه به بیان خصوصیات بارز شهید ‌بهشتی پرداخت و گفت: شهید بهشتی اسوه ایثار، معنویت و اخلاص بود که بی ادعا در خدمت نظام و تبیین اهداف نهضت امام خمینی(ره) گام بر می‌داشت و در آخر نیز جان شیرین خود را با اخلاص تقدیم اسلام و انقلاب نمود و با خون خود انقلاب را بیمه کرد.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری آذربایجان غربی، به تلاش‌های کارکنان قضایی و اداری دادگستری استان در احقاق حق و اجرای عدالت اشاره کرد و یادآور شد: در حال حاضر دادگستری آذربایجان غربی با کمبود ۵۰ درصدی نیروی قضایی و اداری و با تمامی مشکلات و کمبودها، در راستای اجرای عدالت و احقاق حق تلاش می‌کند که این جای تقدیر دارد.

وی با بیان اینکه رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به عنوان مدیر برتر کشوری برای چندمین سال متوالی انتخاب شد، اظهار کرد: این امر حاصل تلاش‌های شبانه روزی رئیس کل و مجموعه مدیریتی و تمامی همکاران دستگاه قضایی در سراسر استان می‌باشد.

حجت الاسلام محمدپور در ادامه با تأکید بر لزوم آشنایی مردم با مبانی حقوقی و استفاده از وکلا و مشاورین حقوقی به منظور تنظیم قراردادهای حقوقی، یادآور شد: از مردم انتظار داریم روابط حقوقی خود را شفاف کنند و برای تنظیم قراردادهایشان از ارشادات کارشناسان این رشته بهره ببرند، چرا که قراردادهای غیر شفاف موجب تضییع حقوق آنها خواهد شد و لازمه این امر نیز اطلاع رسانی، آگاه سازی و فرهنگ سازی توسط اصحاب رسانه خصوصاً صدا و سیما است.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری آذربایجان غربی، به هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی اشاره کرد و گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پیرو مکتب اهل بیت است و مبارزه با ظالم برای ما ملاک خواهد بود و بزرگترین مظهر ظلم نیز امروز نظام فاسد و استکباری آمریکا است.

وی تصریح کرد: به همین دلیل، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر مبنای فرهنگ ظلم ستیزی با این نظام ظالم در حال مبارزه است و مردم ایران نیز با تأسی از رهبر فرزانه انقلاب، علیرغم تمامی تحریم‌های ظالمانه در مقابل استکبار جهانی ایستاده و با همین ایستادگی خود به قله‌های رفیع سرافرازی و موفقیت دست یافته است.

حجت‌الاسلام محمدپور تأکید کرد: نهادهای فرهنگی و حقوق بشری کشور و مردم آزادی خواه جهان، باید جنایت‌های آمریکا را باز نشر و چهره ضد بشری شیطان بزرگ را نمایان کنند.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام ناصر آقایی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی، با تقدیر از تلاش‌های فعالین عرصه برپایی عدل و عدالت، خصوصاً دادگستری آذربایجان غربی و مجموعه دستگاه قضایی، گفت: عملکرد دستگاه قضایی خصوصاً در چند سال اخیر با پیروی از منویات مقام معظم رهبری بسیار درخشان بوده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی، افزود: امروز دستگاه قضایی استان با برخوردهای قاطع خود هر جا نیاز به ورود و برخورد بوده، بدون جناح بندی، برای اصلاح جریان و برخورد با متخلفین ورود کرده و همچنین حمایت‌هایی که دستگاه قضایی استان و در رأس آن ریاست دادگستری آذربایجان غربی از واحدهای تولیدی داشته‌اند، بی نظیر بوده است.

وی به هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی اشاره کرد و یادآور شد: با تدبیر مقام معظم رهبری ششم تا دوازدهم تیرماه به نام هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی نامگذاری گردید تا در این ایام جنایات آمریکا علیه ملت ایران و جهان، بازخوانی و چهره ضد حقوق بشری آن‌ها به دنیا نشان داده شود.

انتهای خبر. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha