شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
تصاویر/ اقامه نماز جمعه خوی

حوزه/ امام جمعه خوی گفت: برخلاف طراحی‌های دقیق استکبار و مهندسی فوق العاده آمریکا در چیدمان برنامه‌های مقابله با ایران، از آنجا که دستگاه محاسباتی آمریکایی‌ها در محاسبه رفتارهای ملت و رهبری ایران دچار اختلال‌های جدّی هستند، بسیاری از برنامه‌های آنها، نه‌تنها تحقق نیافت بلکه برخلاف میل آمریکایی‌ها تبدیل به ضدّ خود شد و تأثیر معکوس گذاشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام حجت قاسم خانی امروز در خطبه‌های نماز جمعه خوی که در مصلای این شهر برگزار شد، با اشاره به ۱۲ ذی الحجه سالروز وفات علامه امینی، اظهار داشت: اگر بخواهیم برای بصیرت یک نمونه و مصداق معرفی کنیم، بی‌شک مرحوم علامه امینی مؤلف کتاب گران‌سنگ الغدیر یکی از درخشان‌ترین چهره‌های اهل بصیرت در این عصر و زمان است.

وی به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسئولین قوه قضائیه اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب در دیدار رئیس و مسئولان قوه قضائیه به ویژگی‌های شهید بهشتی اشاره کردند و فرموند، شهید بهشتی دارای رتبه عالی علمی حوزوی، بسیار پرکار، مصداق بارز نظم، مبتکر، پر حوصله برای شنیدن حرف‌ها حتی حرف‌های مخالفان، به‌دور از ریا و تظاهر بود و خصوصیات اخلاقی و کاری شهید بهشتی امروز هم برای همه درس‌آموز است.

امام جمعه خوی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب، قوه قضائیه را از ارکان و ستون‌های اصلی نظام معرفی کردند، تصریح کرد: این قوه از مهمترین ارکان و ستون‌های اصلی نظام است که اقدامات مثبت آن تأثیرات شگرفی بر زندگی مردم و پیشبرد اهداف نظام دارد و اقدامات احتمالی منفی‌اش، اختلال و ضربات مهم به همراه می‌آورد.

وی خاطرنشان کرد: اجرای کامل سند تحول دستگاه قضا، مبارزه با فساد در درون و بیرون این دستگاه، احیای حقوق عامه، تأمین آزادی‌های مشروع و پیشگیری از وقوع جرم از مهم‌ترین وظایف قوه قضائیه است، البته ملاک اصلی داوری درباره فعالیت همه دستگاه‌ها، نتیجه و محصول نهایی است که به دست مردم می‌رسد.

حجت الاسلام قاسم خانی با تأکید بر اینکه مبارزه با فساد باید هم در بیرون و درون دستگاه قضا اتفاق بیفتند، گفت: اکثریت قضات و کارکنان قوه قضائیه، انسان‌های شریفی هستند که با درآمد واقعاً کم، سخت‌ترین کارها را انجام می‌دهند، اما سوء استفاده اقلیتی کوچک در هر نقطه کشور، چهره قوه قضائیه را مخدوش می‌کند و مایه قضاوت نادرست درباره کُل این قوه می‌شود، بنابراین باید با هرگونه فساد در درون دستگاه با جدیت برخورد شود.

وی با بیان اینکه شایعات افراد مغرض و مریض‌القلب علیه دستگاه قضا، بسیار بیشتر از واقعیت است، اضافه کرد: فساد درون قوه را هر قدر هم کم باشد باید ریشه‌کن کرد و در صورت عدم برخورد با فساد این مسئله به یک بیماری مسری تبدیل خواهد شد.

امام جمعه خوی در ادامه به ضرورت استفاده درست قوه قضائیه از رسانه برای انعکاس فعالیت‌های خوب آن‌ها اشاره کرد و یادآور شد: قوه قضائیه باید از رسانه و تبلیغات برای نشان دادن و اطلاع‌رسانی کارهای فراوان انجام گرفته در این قوه به درستی استفاده کند که بخشی از این ضعف ناشی از صداوسیما و دستگاه‌های رسانه‌ای است اما بخش دیگر آن مربوط به خود قوه قضائیه است.

وی در ادامه به سخنرانی رهبر معظم انقلاب در دیدار با خانواده‌های شهدا اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب، والدین و همسران شهدا را مجاهدین فی سبیل‌الله بیرون از میدان معرفی کردند و فرمودند، انقلاب اسلامی، نجات‌دهنده ایران از سقوط به دره انحطاط اخلاقی، ‌ دینی و سیاسی بود و شهیدان در یکی از حساس‌ترین مقاطع تاریخ کشور، سرنوشت کشور را عوض کردند و انقلاب اسلامی با وقوع تاریخی خود توانست کشور را که به سرعت به سمت دره‌ انحطاط اخلاقی و دینی و سیاسی پیش می‌رفت، حفظ کند.

حجت الاسلام قاسم‌خانی اضافه کرد: آمریکا و حامیان او در صهیونیسم جهانی و مزدوران منطقه‌ای، با برنامه‌ریزی‌ها و طراحی‌های دقیق و محاسبات به ظاهر خدشه‌ناپذیر بر این باور بودند که نظام اسلامی و مردم ایران در این سال‌ها، یا از آرمان‌های اصلی خود دست خواهند کشید و یا از بخشی از آنها کوتاه خواهند آمد و دچار تغییر در"باورها" و "محاسبات" و "رفتارها" خواهند شد، اما دیدند که ملت با مقاومت از انقلاب خود مراقبت کردند.

وی تصریح کرد: هدف غائی و مطلوب اصلی دشمن براندازی نظام اسلامی بود که قطعا برای ایشان دست‌نیافتنی بوده و هست، اما به هدف میانی یعنی تغییر محاسبات و رفتارها و کوتاه آمدن و سازش در برابر فشار حداکثری و مهار حداکثری نظام و مردم ایران بسی دل بسته بودند که باید گفت در این هدف هم توفیقی نداشته‌اند.

امام جمعه خوی گفت: در این سال‌ها آمریکا با تمام عِدّه و عُدّه تلاش کرد تا ایران را با اقداماتی چون بدیل‌سازی از دولت اسلامی و انقلابی ایران با روی کار آمدن دولت‌هایی مانند دولت ترکیه و بدیل‌سازی از گروه‌های مقاومت هم‌پیمان ایران مانند حزب‌الله با تأسیس و حمایت گروههایی مانند القاعده، وضع تحریم و فشار حداکثری و ایجاد جنگ ترکیبی و رسانه‌ای علیه ملت، دچار فروپاشی یا تجزیه یا سازش کند، که موفق نشد.

وی اضافه کرد: برخلاف طراحی‌های دقیق استکبار و مهندسی فوق العاده آمریکا در چیدمان برنامه‌های مقابله با ایران، از آنجا که دستگاه محاسباتی آمریکایی‌ها در محاسبه رفتارهای ملت و رهبری ایران دچار اختلال‌های جدّی هستند، بسیاری از برنامه‌های آنها، نه‌تنها تحقق نیافت بلکه برخلاف میل آمریکایی‌ها تبدیل به ضدّ خود شد و تأثیر معکوس گذاشت.

حجت الاسلام قاسم‌خانی اظهار کرد: برخلاف تصور غربی‌ها و آمریکایی‌ها، فاصله بین روسیه و چین با آمریکا و غرب تشدید شد و ائتلاف‌های ایران با هم‌پیمانانش در عراق و سوریه و لبنان و یمن و فاصله عربستان و امارات با ایران به شکل عجیبی تقویت شد و ایران و عربستان و شیوخ خلیج فارس به سمت همگرایی حرکت کردند و آمریکا با حقارت مجبور به ترک منطقه شد.

انتهای خبر. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha