شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
کودکان جهان اسلام

حوزه/ ۴۰۰ کودک و نوجوان از ۱۷ ملیت به مناسبت دهه ولایت و به منظور انتقال پیام غدیر و نیز آموزه های دینی در حرم مطهر رضوی گرد هم آمدند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد،مهدی محبوب، کارشناس مسئول غرب آسیا مدیریت زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی در حاشیه این برنامه گفت: همه ساله در مناسبات مختلف و ایام خاص برنامه هایی به همت مدیریت زائران غیرایرانی ویژه بانوان و آقایان و نیز رده های مختلف سنی برگزار می شود.

وی افزود: برای اولین بار در دهه امامت و ولایت بزرگترین گردهمایی کودکان و نوجوانان در حرم مطهر رضوی با هدف نشر آموزه های دینی، تربیتی و معرفی سبک زندگی رضوی با زبان کودکانه و با حضور کارشناسان مربوطه برگزار شد.

محبوب خاطرنشان کرد: در این گردهمایی ۴۰۰ کودک و نوجوان از ۱۷ ملیت لبنان، چین، افغانستان، پاکستان، سوریه، بحرین، آذربایجان، هندوستان، گینه،عراق،عربستان، یمن،بلتستان، کویت، عمان، نیجریه و ایران حضور داشتند.

وی اشاره کرد: رویکرد برنامه های مدیریت زائران غیر ایرانی در ایام دهه امامت و ولایت بازیابی جایگاه غدیر در زندگی فردی، اجتماعی و جهانی و همچنین ترویج فرهنگ غدیر برای مدیریت جوامع بشری است.

گفتنی است، این برنامه ابتدا با تلاوت قرآن کریم توسط قاری نوجوان از کشور افغانستان آغاز و در ادامه دو کارشناس مجری از اداره نخبگان آستان قدس رضوی به شیوه کودکانه و در قالب جنگ به بیان معارف اهل بیت(ع) و پیام غدیر پرداختند.

اجرای گروه سرود هشتمین خورشید به ۵ زبان زنده دنیا و دکلمه خوانی توسط سید محمد جواد، نوجوان لبنانی از دیگر برنامه های این مراسم بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha