سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 21, 2024
دکتر فرج نژاد

حوزه/سردبیر مجموعه رسانه ای"فکرت" گفت: از جمله دغدغه های جدی مرحوم فرج نژاد، تربیت انسانِ تراز انقلاب اسلامی بود.

دکتر دانیال بصیر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ضمن گرامیداشت دومین سالگرد درگذشت استاد فرج نژاد و خانواده شان اظهار داشت: مرحوم استاد محمدحسین فرج‌نژاد حقیقتاً از جمله اساتید و پژوهشگرانی بود که به دور از هیاهو و جنجال تنها در پیِ تربیت انسان تراز انقلابی بود.

وی افزود: ایشان خودش تربیت شده بود تا بتواند دیگران را تربیت کند و انصافاً در این راستا از وقت و هزینه خود خالصانه می گذشت تا بلکه افرادی قوی و باسواد تربیت شده و آموزش ببینند و همین ها در نهایت در مسیر اهداف متعالی انقلاب و نظام اسلامی گام بردارند و منشأ اثر باشند.

وی همچنین گفت: استاد فرج نژاد از سویی در حوزه پژوهش و تدریس، مسیری را دنبال می‌کرد که این دهه‌های اخیر اساساً کمتر در میان طیف اساتید و پژوهشگران دیده می‌شود؛ تمام هم و غم ایشان، پرورش و تربیت انسانی در تراز انقلاب اسلامی بود و لذا دائماً شاگردان، رفقا، همکاران و هر آن کسی که با او ارتباط داشت را تشویق به مطالعه، تفکر و تعمق در مسائل می‌کرد چرا که خودش اهل تفکر بود.

مدرس و پژوهشگر رسانه خاطرنشان کرد: استاد فرج‌نژاد از آن دسته اندیشمندان و متفکرانی بود که با شناختی عمیق از دین، فلسفه، کلام، فرهنگ و هنر، همیشه قلم را به دست می‌گرفت و همیشه با قدرت کلامش و با آن بیان شیوا و مجذوب‌کننده اش، مبلغ دغدغه‌ای بود که کار انقلاب به دست من و شماست.

وی بیان داشت: این استاد انقلابی بیشتر از هرکسی درد انقلاب را داشت و هیچ گاه منادی یأس و ناامیدی نبود، از سویی دایره انقلاب را تنگ نمی دید، ضمن آن که به دنبال محبوبیت عمومی نبود و لذا از طرد شدن به بهانه طرح حقایق و بیان انتقادها هراسی نداشت. دوستان انقلابی را دور خودش جمع می‌کرد و دغدغه جدی اش تبلیغ دین و انقلاب بود منتها این کار را بدور از حاشیه و مخلصانه انجام می داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha