یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
نجم الدین طبسی

حوزه/ استاد حوزه علمیه بابیان اینکه علما و فقها سرمایه‌های ما هستند، گفت: در راستای شناسایی و معرفی این سرمایه‌ها به مردم تلاش بیش‌تری صورت بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین نجم الدین طبسی عصر امروز شنبه در آئین پیش همایش مرجع مجاهد که به منظور بزرگداشت چهلمین سالگرد ارتحال فقیه اهل بیت(ع) و مرجع مبارز آیت الله العظمی حاج سید عبدالله شیرازی در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: امروز طلاب نیازمند آشنایی با شخصیت‌های برجسته فقهی و علمای گذشته هستند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه این علما و فقها سرمایه‌های ما هستند، مطرح کرد: باید در راستای شناسایی و معرفی این سرمایه‌ها به مردم تلاش بیش‌تری صورت بگیرد.

استاد حوزه علمیه با بیان این که علما شرایط زندگی سختی را تحمل کردند، عنوان کرد: تحمل این سختی‌ها و مدارا با برخی از مردم، موجب شد تا نام این افراد در تاریخ ماندگار شود.

وی با اشاره به اینکه آیت الله شیرازی شجاعت بسیاری داشتند، خاطرنشان کرد: ایشان بدون ترس به تکلیف خود عمل می‌کردند و در موارد متعددی این موضوع را به اثبات رساندند.

حجت الاسلام والمسلمین طبسی با بیان اینکه ایشان مقابله‌های بسیاری با بعثی‌ها داشتند، تصریح کرد: همچنین حضور آیت الله شیرازی در واقعه گوهرشاد نیز بسیار پررنگ و اثرگذار بود.

گفتنی است در این همایش، پیام‌های آیت الله العظمی مکارم شیرازی، آیت الله العظمی سبحانی و آیت الله اعرافی نیز قرائت شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha