دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
سید طاهر قره باغی

حوزه/ حجت الاسلام قره باغی گفت: هر صدایی که دعوت به بی حجابی کند، ندای شیطان است و بانوان پوشش خودشان را که موجب شادی حضرت زهرا (س) و حفظ کرامت زنان است، حفظ کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام سید طاهر غفاری قره باغی امروز در مراسم همایش شیرخوارگان حضرت علی اصغر (ع) که در مسجد یازهرا (س) ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: شاید هیچ زمانی به اندازه عصر امروز تربیت کودکان مهم نبود و فرزند و کودک باید در خانواده تربیت شود؛ ما حتی قادر نیستیم دنیای فرزندانمان را هم تامین کنیم، انتخاب های اشتباه مان و مشکلاتی در زندگی وجود دارد و باید از خداوند مدد بخواهیم و بهترین مدد آشنا کردن فرزندان با پروردگار، انبیا و ائمه(ع) است.

وی افزود: در عصری زندگی می کنیم که در هر سوی دنیا انسان های فاسد و فاسق از طریق فضای مجازی حرف و سخن شیطان را با ظاهری فریبنده به فرزندان ما منتقل می کنند و کسی که می خواهد فرزندان ما را گمراه کند لزوما نمی گوید من دشمن خداوند هستم، آن ها به فرزندان ما می گویند؛ من هم خدا را قبول دارم اما زمان فرق کرده است و با این شعارها گمراهی آن ها را فراهم می کنند.

کارشناس مذهبی تصریح کرد: بله زمان فرق کرده است؛ امکانات زیاد شده، اینترنت و ماهواره در گذشته نبوده، در گذشته کسی نمی دانست در آن سوی دنیا چه خبر است؛ امروزه عقل برخی ها کاهش پیدا کرده است و فقط به فکر تامین دنیای خود و تجمل هستند و اسباب بازی هایشان تغییر یافته با سنگ و آهن آلات مشغول هستند، اما این ها موجب نمی شود ما دست از دین برداریم.

وی اضافه کرد: امروز اهل بیت(ع) از ما انتظار دارند و اولین انتظار شناخت خداوند متعال است؛ سیدالشهدا(ع) عبد خداست و به حرف هر کسی گوش نمی کند؛ امام حسین(ع) برای این که بشر بتواند به سعادت برسد راه را به انسان نشان داد و حکم خدا را بیان کرد.

حجت الاسلام قره باغی خاطرنشان کرد: دومین وظیفه ما اطاعت از خداوند است؛ کسی که مطیع خداوند باشد به حرف هر کافر و غیر الهی گوش نمی دهد. اروپا و غرب و شرق می خواهند هر برنامه و راهی را نشان بدهند، مهم نیست، برنامه و راه ما را پروردگار و خالق ما مشخص کرده است.

وی گفت: باید بانوان پوشش خودشان را که موجب شادی حضرت زهرا (س) و حفظ کرامت زنان است، حفظ کنند. در دوران جنگ تحمیلی صدام به گزارشگرهای غربی اجازه داده بود با اسرای ایرانی مصاحبه کند و وقتی خبرنگار که یک زن بود و حجاب نداشت و می خواست با یک نوجوان مصاحبه کند، نوجوان ایرانی این شعر را سرود؛ ای زن به تو از فاطمه اینگونه خطاب است ارزنده ترین زینت زن حفظ حجاب است و این در عالم پخش شد که یک نوجوان اسیر در دست دشمن دارای منطق است و کسی که پیرو اهل بیت(ع) و امام حسین(ع) باشد این چنین است.

کارشناس مذهبی عنوان کرد: باید فلسفه حجاب را به درستی برای فرزندان بیان کنیم تا دزدهای اعتقادات، دین و ایمان فرزندانمان را به یغما نبرند. هر صدایی که دعوت به بی حجابی کند، ندای شیطان است. واجب ترین چیز بعد از شناخت خداوند، بنده خدا بودن است و امام حسین و زینب کبری (س) تمام زحمات را تحمل کردند تا این مسیر فراموش نشود و ما در این راه ائمه را داده ایم.

وی افزود: بهترین انسان ها را خداوند هزینه کرده است تا ما در مسیر حق باشیم؛ روز قیامت از ما سؤال خواهند کرد که چه کسانی را الگو و سرمشق خود قرار دادید. در مسیر حضرت زهرا(س)بودن این است که فرزندان خودمان را با ائمه آشنا کنیم.

حجت الاسلام قره باغی گفت: باید به فرزندان خودمان بفهمانیم که رهبر ما و همه علما و مراجع تقلید در خدمت اهل بیت(ع) هستند و تلاش می کنند پرچم الله برافراشته باشد.

وی اضافه کرد: اهل بیت(ع) ما را به بهشت دعوت کردند؛ شیعه امام حسین (ع) خود را با لباس زمانه زینت نمی دهد بلکه چشم و گوشش به دهان رهبر و امامش خواهد بود و باید به فرزندانمان این مسائل را یاد بدهیم.

کارشناس مذهبی ادامه داد: کسانی که نسبت به حجاب سست هستند در نماز هم کاهل هستند. باید دین را محکم بگیریم و به آن ارزش بدهیم و به دعوت های گناهکاران توجه نکنیم؛ ما که انتظار داریم خداوند از ما حمایت کند باید دستوراتش را اطاعت کنیم.

وی یادآور شد: قرار است ما فرزندانمان را سرباز امام زمان(عج) تربیت کنیم و عهد ما فقط امروز، روز جمعه نیست باید عمر خودمان را درست هزینه کنیم و با اهل بیت(ع) پیمان ببندیم آنگونه که آن ها می خواهند فرزندانمان را تربیت کنیم و محبت اهل بیت و روح ایمان را در دل آن ها بکاریم.

حجت الاسلام قره باغی در پایان گفت: اگر به ذکر خداوند مشغول نباشیم، شیطان ما را مشغول خواهد کرد؛ باید فرزندانمان را به ذکر الهی و اقامه نماز عادت بدهیم. مراقب باشیم فرزندانمان با اهل گناه و دوست ناباب مراوده نداشته باشند.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha