دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
تصاویر / دیدار طلاب خوزستانی مقیم قم با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اهواز

امام جمعه اهواز اظهار کرد: مسأله حجاب صرفا نفی حکم ضروری در اسلام نیست بلکه سران استکباران جامعه بشریت را هدف قرار داده و خانواده را سد بزرگی در راه خود می داند. حد یقف بی حجابی ها کجا است؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه اهواز با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، اظهار کرد: در تاریخ بشریت هیچ آزمون و امتحانی بالاتر و سخت تر از آزمون همراهی با امام معصوم(ع) وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه همراهی با انسان کامل هزینه بردار و به آسانی اتفاق نمی افتد، ادامه داد: از انسان خواسته شده نسبت به امام معصوم(ع) تسلیم باشیم و تسلیم محض در برابر امام قرار گیریم.

امام جمعه اهواز به همراهی بی نظیر حضرت ابوالفضل(ع) با امام حسین(ع)، خاطرنشان کرد: برای همراهی با امام حضرت چهار گام اساسی و مؤثر برداشتند که از مهم ترین آنها می توان به "تسلیم محض امام در عمل، فکر و اندیشه" و "دانستن امام عین صدق محض" اشاره کرد. تسلیم ابتدای راه است و خداند متعال با تسلیم انسان در قلب او نورانیت ایجاد می کند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه تمامی تصمیمات امام حسین(ع) براساس حب و بغض برای خداوند متعال بود، ادامه داد: وقتی که انسان بخواهد تصمیمی بگیرد براساس این حب و بغض باشد، طبیعتا می تواند با خداوند متعال همراهی کند. وجود مبارک حضرت ابوالفضل(ع) در این همراهی لحظه ای هم تردید نکرد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد با اشاره به اینکه در تاریخ بشریت امتحانی سخت تر از حادثه عاشورا وجود ندارد، اظهار کرد: اصحاب سیدالشهدا(ع) همه محاسباتی که شیطان در آن زمان تلاش می کرد را شکستند. در فتنه ۸۸ بعضی ها حتی بزرگان با امام جامعه همراهی نکردند چراکه دستگاه محاسباتی آنها متفاوت بود.

وی عنوان کرد: در سال های منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی ایران چه کسی باور می کرد که هزاران نفر از پیر و جوان با امام راحل همراهی کنند و جان و آبروی خود را در این همراهی فدا کنند.

امام جمعه اهواز در ادامه به مسئله جمعیت اشاره و عنوان کرد: ازدواج و فرزندآوری و اعتقاد به رزق و روزی از سوی خداوند متعال از مصادیق همراهی با امام معصوم(ع) است. امروز امام جامعه می فرمایند بحث حجاب مهم است و در میدان باید تذکر زبانی داد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم الحرام، خاطرنشان کرد: همه هیئات عزاداری عصر تاسوعا گردهم جمع شوند و شاهد حماسه حسینی دیگری باشیم و پیام این اجتماع قابل مقایسه نیست.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد درخصوص ویژه برنامه عزاداری روز عاشورا، بیان کرد: مقصد همه دسته های عزاداری در روز عاشورا مصلی امام خمینی(ره) باشد و هیئات بعداز عزاداری در این محل گردهم جمع شوند.

وی با اشاره به اهانت به قرآن کریم، گفت: هرگاه جامعه یا انسانی می خواهد به قله نزدیک بشود، دشمنان به مقدسات دینی جسارت می کنند. در این دوره از دولت انقلابی، کشورهای اسلامی به هم نزدیک و متحد می شوند.

امام جمعه اهواز پیرامون مسأله حجاب، خاطرنشان کرد: الحمدلله پلیس تمام قد به میدان آمده است و میدان باید همچنان پای کار امر به معروف و نهی از منکر باشند. مسأله حجاب صرفا نفی حکم ضروری در اسلام نیست بلکه سران استکباران جامعه بشریت را هدف قرار داده و خانواده را سد بزرگی در راه خود می داند. حد یقف بی حجابی ها کجا است؟

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha