چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
آیت‌الله سیدمحمدرضا مدرسی یزدی

امام جمعه موقت یزد گفت: سخنرانان در مجالس امام حسین علیه السلام باید کلماتی که می گویند استوار باشد، نوحه خوانان با سخنان استوار مرثیه بخوانند؛ یعنی حرف هایشان محکم و پشتوانه دار باشد و اگر از موازین الهی خارج شد، تذکر داده شود .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، آیت الله سید محمدرضا مدرسی عضو فقهای شورای نگهبان در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر یزد در مسجد آخوند ملا اسماعیل یزد با تسلیت ایام سوگواری محرم با اشاره به اقدام ننگین کشور سوئد در به آتش زدن قرآن اذعان کرد: انسان تعجب می کند کشوری که در شبه جزیزه اسکاندیناوی واقع شده و آن را جز متمدن ترین کشورهای اروپا معرفی می کنند آنقدر به حد ابتذال و انحطاط برسد که رسما اجازه دهد به قرآن کریم اهانت شود.

وی ادامه داد: اگر شما راست می گویید و مدافع اعلامیه جهانی حقوق بشر هستید، مگر نه اینکه در این اعلامیه ادیان و مذاهب مورد احترام هستند، پس چرا قرآن را می سوزانید؟.

عضو فقهای شورای نگهبان گفت: دشمنان ظالم به دنبال فحشا هستند و می خواهند به حقوق ملت ها تجاوز کنند. این همان روحیه صلیبی است که صد سال جنگ خانمان سوز را بین مسلمانان و اروپا ایجاد کرد.

امام جمعه موقت یزد تأکید کرد: یکی از هنرهای انقلاب و جمهوری اسلامی این بود که چهره فریبکارانه غرب را برملاتر کرد. آنها که مدتی به اسم آزادی و حقوق بشر و احترام عقاید مردم را فریب می دادند امروز رسما اجازه چنین کار وحشتناک و جنایت کارانه ای را می دهند.

وی، ادامه داد: گاهی دشمنان به صورت رسمی مانند کسانی که قرآن را آتش می زنند و گاهی غیر رسمی از طریق افراد ساده لوحی که آلت دست دشمنان قرار می گیرند؛ می خواهند عاشورا را تهی کنند.

عضو فقهای شورای نگهبان، ابراز کرد: عاشورا خروج علیه یزید و یزیدیان و ظالمان جهان است که نباید اینها را فراموش کنیم.

آیت الله مدرسی تصریح کرد: بدانید که دشمن درصدد است از هر روزنه ای که برای او امکان دارد علیه اسلام، تشیع و جمهوری اسلامی سم پاشی و نفرت پراکنی کند و آسیب بزند.

وی ادامه داد: امام حسین علیه السلام در نامه مکتوب و پایدار خود به محمد حنفیه نوشت: من قیام کردم برای اینکه امت جدم را اصلاح کنم، امر به معروف و نهی از منکر را رایج کنم و سیره من سیره پدرم و جدم رسول خداست.

امام جمعه موقت یزد توصیه کرد: سخنرانان در مجالس امام حسین علیه السلام باید کلماتی که می گویند استوار باشد، نوحه خوانان با سخنان استوار مرثیه بخوانند؛ یعنی حرف هایشان محکم و پشتوانه دار باشد و اگر از موازین الهی خارج شد، تذکر داده شود .

وی خاطر نشان کرد: اگر امروز ایران در عالم، محکم و استوار و سرافراز ایستاده است به برکت عاشوراست که دشمن می خواهد آن را از ما بگیرد.

امام جمعه موقت شهر یزد بیان کرد: این محرم و عاشورای امام حسین علیه السلام و فداکاری های حضرت و اهل بیت ایشان و اصحاب باوفایشان در روز عاشورا و بعد از عاشورا مشعل فروزان و رود خروشان و جریان پوینده و پاینده ای است که باید جوامع بشری را تا پهنه قیامت و حتی در قیامت راهنمایی و پشتیبانی کند.

آیت الله مدرسی افزود: قیام عاشورا و حقیقت فداکاری های سید الشهدا و اصحاب ایشان در هیچ عقلی از عقول ما انسان ها نمی گنجد، واقعه ای که از ازل تا ابد اثرگذار و آثار شهادت حضرت از ابتدا تا انتهای خلقت جاری و این رویداد عجیبی در دنیا است.

وی گفت: بر اساس روایات پیامبری نبوده که بر حضرت نگریسته باشد. جن و انس، وحوش بیابان ها و ماهیان دریاها بر او گریه کردند.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha