شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
برگزاری مراسم عزاداری در حوزه علمیه فاطمه معصومه (س) اهواز

مراسم عزاداری سید وسالار شهیدان ابا عبدالله الحسین(ع) با حضور اساتید، کادر و طلاب در مدرسه علمیه فاطمه معصومه(س) اهواز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، مراسم عزاداری سید وسالار شهیدان ابا عبدالله الحسین(ع) امروز با حضور اساتید، کادر و طلاب در مدرسه علمیه فاطمه معصومه(س) اهواز برگزار شد.

در این مراسم خانم زکی استاد حوزه علمیه خواهران ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) به اهمیت واقعه عاشورا و پیام آن اشاره کرد و گفت: پیام نهضت عاشورا برای شیعیان سودمند است؛ چون آنان امّت امام حسین (علیه ‏السلام) هستند و برای همه مسلمانان جهان نیز مفید است.

وی با بیان اینکه همگی زیر ولایت امّت امام حسین (علیه ‏السلام) هستند، ادامه داد: این ولایت برای همه موحّدان و اهل کتاب عالم سودمند است؛ چون او پیام توحیدی دارد و همه موحّدان مورد عنایت توحیدی آن حضرت هستند.

زکی افزود: برای همه جوامع بشری نفع دارد، زیرا کربلا قیام انسانی را به همراه دارد. بنابراین، هیچ انسانی از پیام نهضت کربلا محروم نیست و شعاع آن همه افراد بشریت را در بر می‏‌گیرد.

وی بیان کرد: نهضت سید الشّهدا(ع) قضیه ‏ای شخصی نیست بلکه همانند سایر اولیای بزرگ خدا جریانی تاریخی است که سنّت الهی محسوب می‏‌شود، از این رو، یقیناً پیام دارد.

استاد حوزه علمیه خواهران خاطرنشان کرد: سنّت‏های الهی بر همگان و در همه عصرها و نسل‏ها جاری است و محدود به زمان و مکان مخصوص و افرادی خاص نیست و سنّت بودن نهضت عاشورا ایجاب می‌‏کند که حوادث پیش از کربلا، رخدادهای روز عاشورا و حوادث پس از آن از سوی موافقان و مخالفان تحلیل شود.

زکی افزود: باید سخنان و رفتار حاکمان دربار اموی پیش از قیام حسین بن علی (ع)، دستورهای آنان در روز عاشورا و حرکت‏های آن‏ها پس از عاشورا بررسی شود تا روشن گردد که دشمنان اسلام می‏‌خواستند درباره براندازی آن تا کجا پیش‏روند.

وی با تأکید بر اینکه نهضت عاشورا عظیم ترین جریان تاریخ است گفت: نهضت حسینی یگانه حماسه‏ ای است که تاریخ را متحوّل و مرزهای حق و باطل را تبیین کرده است. این نهضت در زمانه ‏ای آغاز شد که آموزه‏ ها و تعالیم اسلامی وارونه معرفی می‌‏شد و جامعه‏ دینی در مسیر انحراف از اهداف و زیر سازهای خود گرفتار آمده بود.

استاد حوزه علمیه خواهران ادامه داد: آموزه ها و تعالیم اسلامی به تدریج به دوره‏ جاهلیّت پیشین سوق داده می‏شد و با اشرافی گری و تجمل خواهی از آرمان خود فاصله می‌گرفت و زمینه را برای حکومت ناصالحان و منافقان که در قیافه مسلمانی درآمده بودند، فراهم می‏‌آورد. در چنین جامعه‏ ای امام حسین(ع) نماد ارزش‏های خاموش و فریاد در گلو مانده اسلام شد و عَلم اصلاحات را برافراشت.

زکی گفت: حقیقت این است که نهضت عاشورا هر چند در زمان و مکانی محدود انجام شد، اما شعاع تاثیرگذاری آن دنیای اسلام را فرا گرفت و به نمادی آرمانی برای آزادی خواهان حقیقت طلب تبدیل گشت و معیار عزت و سعادت مندی شد.

بعد از سخنرانی و قرائت زیارت عاشورا، ذکر مصیبت توسط مداح اهل بیت (ع) انجام شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha