یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
تبریز

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: امسال ایران حسینیه شده است و مردم جواب یاوه‌گویی‌های دشمنان و اجانب آن‌ها را به خوبی با حضور در مساجد و عزاداری‌ها داده‌اند و مردم به صورت خودجوش با حضور در مجالس عزاداری به دهان یاوه گویان مشت محکمی زدند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، مراسم عزاداری و سوگواری با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین علی خاتمی نماینده ولی فقیه در استان زنجان و با حضور مسئولان سپاه استان و جمعی از پاسداران در حسینیه فاطمه الزهرا (ص) این نهاد برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین خاتمی با تسلیت شهادت اباعبدالله الحسین (ع) به سخنان شهید مطهری اشاره کرد و گفت: شهادت دو چهره دارد؛ یک چهره آن خون است و چهره دیگر پیام است و یکی از رمزهای ماندگاری عاشورا توجه به همین مسئله است.

وی با بیان اینکه خون را شهید ایثار می‌کند گفت: این کار در واقع معامله با خدا است، فروشنده شهید و مشتری خداوند است و کلمه مشتری بودن را نیز خود خدا در قرآن آورده است؛ کسانی که ایمانشان به اوج می‌رسند فروشنده هستند البته ما چیزی از خود نداریم و خدا صاحب همه بوده و آن را به ما بخشیده است و برای همان نیز خود خدا مشتری است.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه رفتار ما پیامی برای دشمنان است گفت: امسال ایران حسینیه شده است و مردم جواب یاوه‌گویی‌های دشمنان و اجانب آن‌ها را به خوبی با حضور در مساجد و عزاداری‌ها داده‌اند و مردم به صورت خودجوش با حضور در مجالس عزاداری به دهان یاوه گویان مشت محکمی زدند.

وی ادامه داد: افراد با حضور در جلسات عزاداری پاک می‌شوند و غبار غفلت و دنیا پرستی از وجود آن‌ها رخت می‌بندد و در طول ۱۴۰۰ سال از قیام عاشورا به برکت خون پاک امام حسین (ع) بسیاری از خواب زدگان از خواب غفلت بیدار شده‌اند.

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی بیان کرد: میراث داران شهدا باید پیام، آرمان، منطق و هدف شهدا را بازگو کنند و میراث دار شهدای عاشورا حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) بود.

وی افزود: حضرت زینب (س) در مجلس یزید فرمود «تو نمی‌توانی نام ما را خاموش کرده و یاد ما را از دل‌ها پاک کنی»؛ همانگونه که مشاهده می‌کنیم بعد از ۱۴۰۰ سال قیام و نهضت عاشورا تازه و زنده بوده و باعث شده بسیاری از غفلت زدگان از خواب بیدار شوند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha