شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
خدری

حوزه/ حجت الاسلام خدری با بیان اینکه زنجیره تحصیل در حوزه علمیه استان کامل شده است گفت: در حال حاضر از پایه یک تحصیلی تا درس خارج در استان بوشهر تدریس می شود و طلبه می تواند کلیه مقاطع تحصیلی خود را در استان بگذراند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام رضا خدری مدیر حوزه علمیه استان بوشهر صبح امروز در نشستی با نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی با تسلیت ایام محرم با اشاره به رشد حوزه علمیه استان به لحاظ نرم افزاری و سخت افزاری از تأسیس مدیریت حوزه استان و نیز حمایت های نماینده ولی فقیه، اظهار داشت: طی چند سال اخیر با حضور و حمایت‌های نماینده ولی فقیه در استان، شاهد تحول خوبی در حوزه علمیه چه به لحاظ سخت افزاری و چه نرم افزاری بوده‌ایم.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با بیان اینکه پیش از راه‌اندازی مدیریت حوزه علمیه استان در سال ۱۳۸۹ مدارس علمیه ما فاقد استاد واجد شرایط لازم بودند، گفت: امروز با تلاش های صورت گرفته بیش از ۴۰ تا ۵۰ استاد دارای مدارج علمی بالا و مدرک سطح چهار در حوزه استان به صورت تمام وقت و پاره وقت مشغول تدریس هستند.

وی با اشاره به پیشرفت سخت افزاری مدارس علمیه استان گفت: در حوزه عمرانی کارهای خوبی صورت گرفته که ساخت مدرسه امام علی بن ابیطالب(ع) کنگان، سفیران هدایت خورموج و مدرسه علمیه چهارده معصوم علیهم السلام برازجان نمونه کار است و همچنین مدارس علمیه پیامبر اعظم(ص) خورموج و نیز سفیران هدایت برازجان پیشرفت فیزیکی خوبی داشته اند.

حجت الاسلام خدری با بیان اینکه زنجیره تحصیل در حوزه علمیه استان کامل شده است، گفت: در حال حاضر از پایه یک تحصیلی تا درس خارج در استان بوشهر تدریس می شود و طلبه می تواند کلیه مقاطع تحصیلی خود را در استان بگذراند.

حجت الاسلام حامد بردستانی معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه استان بوشهر نیز در این جلسه از فعالیت ۴۰۰ مبلغ خواهر و برادر حوزه علمیه در آموزش و پرورش استان خبر داد و گفت: از این تعداد حدد ۷۰ نفر جذب آموزش و پرورش شدند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha