یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
کد خبر: 1101931
۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۹
امام جمعه عالیشهر

حوزه/ حجت الاسلام حمیدی نژاد با اشاره به لایحه عفاف و حجاب گفت: در لایحه عفاف و حجاب واقعاً مواردی هست که قابل دفاع نیست؛ این لایحه ضعیف است و حرام قطعی و شرعی و سیاسی بی‌حجابی را در حد یک تخلف پایین آورده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام محمد حمیدی نژاد امام جمعه شهر عالیشهر در خطبه های نماز جمعه با تسلیت ایام محرم گفت: هدف از زنده نگه داشتن عاشورا، زنده کردن ارزش‌های انسانی و اسلامی آن است که باید در جامعه اسلامی رواج پیدا کند، اگر ما نتوانیم یا نخواهیم آن ارزش‌ها را پیاده کنیم بهره‌ای از محرم و عاشورا نخواهیم داشت.

وی افزود: موضوع غیرت یکی از فریادهای اساسی امام حسین علیه السلام در روز عاشورا است که در لحظه آخر که دیگر رمقی برای جنگ نداشت با آن حنجره خسته و تشنه و خونین، برای هدایت بشریت فریاد کشید ای پیروان ابی سفیان اگر شما دین ندارید و از قیامت نمی‌ترسید پس در دنیا آزاد مرد باشید، چرا به حریم و ناموس من به زن و بچه بی‌گناه من حمله می‌کنید در حالی که من با شما می‌جنگم؟

امام جمعه عالیشهر دفاع از ناموس تا پای جان را مرام و مکتب امام حسین علیه السلام دانست و ابراز داشت: امروز یزید زمان برنامه غیرت زدایی از مردان مسلمان برای گسترش بی‌حجابی و بی‌عفتی را در دستور کار قرار داده است و به این نتیجه رسیده که جز با رواج بی‌عفتی و کشف حجاب در جامعه اسلامی نمی‌تواند این نظام مقتدر را سرنگون سازد و چون غیرت مردان مانع بزرگ بی‌حجابی بانوان است لذا تمام تلاش خود را معطوف به کمرنگ کردن غیرت مردان کرده است.

حجت الاسلام حمیدی نژاد ادامه داد: بی‌غیرتی مرد اینقدر خطرناک است که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم به امیرالمومنین علیه السلام می‌فرماید علی جان اگر مردی اجازه دهد همسرش با لباس‌های بدن نما به مراسم عروسی یا عزا یا جایی که نامحرم باشد برود خداوند او را آتش جهنم می‌اندازد.

وی بیان داشت: دشمن کمپین تحریم محرم را راه اندازی کرد اما به کوری چشم دشمنان حضور بی‌نظیر مردم به ویژه نسل جوان در مراسم عزاداری امام حسین علیه السلام نقشه دشمن پلید را نقش بر آب کرد.

امام جمعه عالیشهر اظهار داشت: برنامه دیگری که دشمن طراحی و اجرا کرده فعال کردن کانون‌های تروریستی که مستقر در دانمارک و هلند بودند وصل به رژیم صهیونیستی برای اجرای عملیات‌های تروریستی در استان‌های مختلف کشور و به خاک و خون کشیدن هزاران نفر از مردم بی‌گناه کشور و همچنین ضربه وارد کردن به تاسیسات برق، گاز و آب کشور و تخریب زیرساخت‌ها بود که با رصد سربازان گمنام امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف دستگیر شدند و حتی یک عملیات هم نتوانستند انجام بدهند.

وی افزود: اینجا کشور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف است و مسئولین باید جلوی کمرنگ کردن ارزش‌های دینی توسط دشمنان را با قاطعیت بگیرند؛ حمایت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف از ما به خاطر وجود ارزش‌های دینی در این کشور است.

حجت الاسلام حمیدی نژاد با اشاره به لایحه عفاف و حجاب گفت: در لایحه عفاف و حجاب واقعاً مواردی هست که قابل دفاع نیست؛ این لایحه ضعیف است و بازدارنده نیست و حرام قطعی و شرعی و سیاسی بی‌حجابی را در حد یک تخلف پایین آورده است. اینکه هر روز در یک گوشه‌ای از کشور با جرأت و جسارت چادر از سر ناموس شیعه می‌کشند و او را کتک می‌زنند به خاطر این است که قانون محکم و بازدارنده‌ای نداریم، از سران قوا انتظار است که همچنان که در قضیه مهسا به خروش آمدند همین گونه مبادا حقی از کسی ضایع شود در موارد هتک حرمت به ناموس شیعه و مسلمان هم به خروش آیند.

خطیب جمعه عالیشهر ۱۷ مرداد روز خبرنگار را تبریک گفت و افزود: خبرنگاری حرفه‌ای مقدس است که بسیار حساس است چرا که هر لحظه ممکن است با یک غفلت کوتاه دچار گناهی بزرگ مثل تهمت، غیبت، دروغ، شایعه پراکنی، سوءظن و ... بشویم یا با جابجایی یک کلمه و استفاده بی جا از یک جمله آبروی کسی را بر باد فنا بدهیم، گاهی آرامش جامعه را با یک غفلت از بین می‌بریم؛ از خدا بترسیم و از مسیر حق منحرف نشویم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha