دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
ش

حوزه / امام جمعه کاشان با بیان اینکه جوانان چهره واقعی آمریکا را در کشتار مردم ژاپن و دیگر جنایت‌هایش در نقاط مختلف جهان بشناسند، گفت: آمریکا همان شیطان بزرگی است که حضرت امام(ره) این لقب را دادند و همان طاغوت اکبری است که رهبر معظم انقلاب به آن اشاره دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سیدسعید حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کاشان در مصلای بقیه الله الاعظم(عج) این شهر، ضمن گرامی داشت ۱۱مرداد سالروز شهادت شیخ فضل الله نوری، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند، از زمانی که اسلام به ایران آمد اعدام یک مرجع تقلید مسلم شیعه، بزرگترین ضربه به اسلام بود.

امام جمعه کاشان، با بیان اینکه شیطان به هیچ کس رحم نمی‌کند، گفت: عده‌ای تغافل کردند و به دشمن حُسن ظن پیدا کردند و لذا انحراف ایجاد شد، اما حساسیت در افرادی همچون شیخ فضل الله باقی ماند.

وی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند، حدس می‌زنم ضعف شخصیت اخلاقی و هوای نفس بعضی‌ها باعث شد تا این انحراف به‌وجود بیاید.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، بر لزوم قوی نمودن پایه‌های معرفتی و بنیانی در جامعه تأکید کرد و یادآور شد: رهبری فرمودند، مردم در زمان مشروطه فقط محدود کردن سلطنت را می‌خواستند، اما نتوانستند حتی به این محدودیت هم برسند.

امام جمعه کاشان، با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران موفق شد رژیم پهلوی را زیر و روکند، خاطرنشان کرد: امام راحل با کمک مردم به محدود کردن سلطنت اکتفا نکرد، بلکه توانست ریشه نظام سلطنتی قاجار و پهلوی را در ایران برای همیشه بکند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، تصریح کرد: توحید باوری، ایمان مردم، وحدت و اطاعت از ولایت فقیه، رمز استواری نظام جمهوری اسلامی ایران است.

امام جمعه کاشان، با اشاره به ۱۵مرداد سالروز انفجار بمب اتمی در ژاپن، اظهار کرد: جوانان بدانند آمریکایی که مدعی حقوق بشر علیه ایران شده، در فاصله سه روز بمب اتمی را به دستور رئیس جمهور وقت آمریکا در هیروشیما و ناکازاکی می‌زند که ۲۲۰ هزار نفر از بین می‌برد و ۱۰۰ هزار نفر مجروح هم به مرور از بین رفتند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، با بیان اینکه جوانان چهره واقعی آمریکا را در کشتار مردم ژاپن و دیگر جنایت‌هایش در نقاط مختلف جهان بشناسند، خاطرنشان کرد: آمریکا همان شیطان بزرگی است که حضرت امام(ره) این لقب را دادند و همان طاغوت اکبری است که رهبر معظم انقلاب به آن اشاره دارند.

امام جمعه کاشان، با بیان اینکه ژاپن به خاطر جنایاتی که آمریکا علیه کشورش کرده باید ضد آمریکایی‌ترین دشمن امریکا می‌بود، یادآور شد: ژاپن درحال حاضر به قدری در مقابل آنها ذلیل و خوار است که بیشترین پایگاه آمریکایی در ژاپن وجود دارد و به این کشور اجازه داده نمی‌شود حتی یک هواپیما تولید کند و ارتش مستقل داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، به افزایش نیروی دریایی آمریکا در خلیج فارس اشاره کرد و گفت: آمریکایی‌ها وقتی دیدند کشورهای عربی منطقه خصوصا به سمت چین، روسیه و جمهوری اسلامی روی آوردند، به دنبال آن هستند تا برای تقویت ایران هراسی و مهار کردن گفتمان سید حسن نصرالله، دوباره با شیوخ عرب منطقه قرارد منعقد کنند.

امام جمعه کاشان، تصریح کرد: کارشناسان نظامی دنیا و شبکه‌های مختلف اعلام کردند، رزمایشی که ایران در خلیج فارس انجام داد تأکید کرد که جمهوری اسلامی ایران تسلط کامل بر خلیج فارس دارد و قدرت باز دارندگی آمریکا را از بین برده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، به تشکیل گروه مطالبه‌گران کاشان اشاره کرد و گفت: مسئولان کاشانی بدانند این گروه مطالبه‌گری که محیط زیست را زیر سوال می‌برد و توسعه بی‌رویه صنعتی، مشکل آب و مسکن ملی، حجاب و عفاف و تعرض به خانم چادری را مطرح می‌کند، یک فرصت است و مسئولی که خدای ناکرده غافل باشد و کُند مسیرش را طی کند، با مطالبه‌گری این جوانان بیدار خواهد شد.

امام جمعه کاشان تصریح کرد: لازم است گروه مطالبه‌گر کاشانی، ضمن خارج نشدن از مسیر تقوا، محدودیت‌های مالی و قوانین جمهوری اسلامی ایران را در نظر بگیرد.

وی ضمن قدردانی از همه هیئات مذهبی سراسر کشور خصوصا هیأت مذهبی منطقه کاشان، با بیان اینکه مجالس عزاداری امام حسین در کاشان پُر رونق‌تر از سال‌های قبل بود، گفت: از روحانیون، مداحان و دست‌اندرکاران مساجد و حسینیه‌ها و تکایا تشکر می‌کنیم.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha